Friday, July 25, 2008

Mencari Jalan Pulang II

Semalam aku dan tiny dah plan nak pegi swimming. Tapi bila kami sampai je, water is under treatment. Alahai frust lagi. So kami pun duduklah kat kerusi rehat di situ, melunjur kaki sambil menikmati malam yang dingin dan berangin. Enjoy mendengar bunyi deruan air pancut dan bersembang-sembang.
Aku rasa aku ni dah terlalu lama hanyut sorang-sorang. Maksud aku aku berfikir dalam lingkungan pemikiran aku sendiri sahaja. Sekurang-kurangnya bila dah pandai berkawan ni aku adalah tempat nak isi masa senggang / boring aku dan juga berkongsi tentang kehidupan ini.
Balik je rumah, aku letih dan terus masuk tidur. Dan pagi ni rasa tak de mood nak pegi kerja. Hairan jugak sebab aku selalunya teruja pasal kerja nih. Dalam dok memandu ke pejabat tu aku berfikir ke mana aku dalam 10 tahun lagi? Sebab bila kawan aku sorang ni kata " pasti ada hikmahnya..........." So aku cuba memikirkan hikmah tersebut walaupun aku tak nampak apa-apa buat masa sekarang. Jadinya yang terbaik aku patut lakukan ialah menjadi diri aku yang sebenar, redha dan berusaha. Dalam masa yang sama aku perlu mengukuhkan jati diri kerana aku tahu yang diri aku ni sangat mudah goyang. Aku mahu berikan yang terbaik untuk kanda, mak, ayah, adik-adik dan juga anak-anak tiri aku. Mudah-mudahan aku kuat, tabah dan diberi kebahagiaan dan ketenangan selalu. Doakanlah ye.......

10 comments:

julietchun said...

Sm2 lah kita berusaha lakukan yg terbaik walaupun bkn sng nak tawan hati semua org.

Anonymous said...

Seems that we have almost the same story of life...mcm sama je cerita kita...boleh jadi kawan ni...hehehe

suara said...

Salam kak long...

"Pasti ada hikmahnya...."
Masa akan memberikan jawapannya. Apa yang penting ialah kita sentiasa mengkaji dan berusaha memperbaiki diri dan hati.

Terus meminta bantuan pd Allah, pasti Dia tak akan mengecewakan kita... Itu yg su bisikkan pd diri... pd hati... agar sabar kekal dimiliki.

Marjerin said...

kemana aku dalam 10 tahun lagik...hurrm..persoalan yg bagus untuk dipikirkan..

salam ziarah..:)

Akak said...

Salam kak Long..

Semua keingingan kaklong untuk buat yg terbaik menjadi kenyataan, insyaAllah..

SWaRaKasEh said...

May God always be with u.. (^_^)

chinta said...

sy selalu ikut flow..jarang fikir 10 thn lg..semua short term...bahya jugak ekk org mcm sy..ermm..

iina said...

Apa juga matlamat dan impian mesti ada.. tanamkan niat dalam masa 10 tahun itu apa nak capai dan bayangkannya.. itu yang saya buat.. even dah pencen sok pun dah fikir apa nak buat.. bukan apa just untuk prepare diri dengan masa depan dan tahu matlamat diri saya.. Insyallah..

Tokyo BLUE said...

all the best in everything that u do!

Whitetulip Tales said...

kaklong, just enjoy every moment gud or bad..get well soon..