Tuesday, July 15, 2008

Credit from my boss


So, semalam masa aku tengah sibuk kumpul barang nak masukkan dalam kereta (segala souvenir, folder, LCD, laptop dan segala reta untuk seminar - opis car tak de, kereta aku jadi mangsa) immediate boss aku cakap u should get a credit for what u've done. Yela, nak soh aku buat semua keje, cakaplah camtu. Taktik tuh....


Hari ini semua berjalan lancar. Jam 5.00 ptg semalam masih ada perubahan saat2 akhir bila p.a. ceo bagi tau ceo hanya boleh sampai jam 10.15 pg sebab dia ada interview kat rtm yg hanya akan selesai jam 9.30 pagi. Aku kena nego dgn 1st presenter untuk datang awal dan present paper dia jam 9.30 pagi. Kena adjust balik aturcara, tarik waktu tea break yang sepatutnya jam 10.30 pagi kepada jam 9.00 pg dan inform caterer. Dalam pada tu, si amoi tu tak henti2 laung nama aku, kejap nak itu kejap ini. Orang kat opis pon dah kesian kat aku. Aku lagila kesian kat diri aku sendiri.


Jam 7.00 pagi tadi aku dapat sms dari 1st presenter dia mc, masuk ward. Arggghhhh...
Dia bagi no telefon pengganti dia (bidan terjun) soh aku bincang. Otw sambil2 drive aku try sms....sambil doa2. Finally bila aku dah sampai, dapatlah missed call. Aku cepat2 call balik. Bayangkan dia kata dia tak ready and (bukan salah dia pun) setahu dia, sesi dia jam 11.00 pagi. Memang pon!


Aku pujuk2 cakap sesi dia bertukar dengan acara perasmian sebab ceo kami tak dapat dtg jam 9.00 pagi. Aku mintak tolong sangat2. Dia kata dia tak de paper tu dan power point presentation pon dia tak de. Nasib baik aku dah collect bende alah tu last week pasal nak buat handout to all participants, tapi ada kat opis la pulak. So aku kata mai bawak badan sajalah. Semua dah ada kat sini. Dia kata dia akan cuba sbb dia pun tak sampai opis lagi. Doa banyak2....muka boss aku dah kelat. Aku soh driver balik opis amik CD kat meja aku. Nasib baik ada org kat opis tolong cari CD tu dan buka dulu file to assure tak salah amik. Bayangkan dengan jalan jem driver opis aku patah balik dari cheras ke tengah kl dan patah balik plak ke cheras, aku bagi masa 45 minit jer kat dia. Aku yang menunggu menitik dah peluh.


CD sampai tepat jam 9.30 pagi, penceramah pun sampai 5 minute before. Aku managed to start the seminar jam 9.30 pagi. Sumer peserta dah bagi minum dulu. Ceo sampai jam 10.15 pg, perasmian berjalan lancar. Rasanya sumer orang happy. Sehingga ke petang 6 paper selesai dibentang + ucap utama ceo dan I've done my 1st seminar dengan jayanya. Alhamdulillah. Aku dapat team yang very supportive. Terima kasih semua.


Penat hari ni tapi puas hati. Sebab dalam keadaan last minute banyak perubahan berlaku dan walaupun aku cam nak patah kaki dah jadi runner seharian siang tadi, tapi aku dah buktikan pada si amoi tu. 7 tahun dalam industry event management, dia ingat aku tak reti apa2? Lepas ni kalau aku nak tolak pun (ini bukan tugas hakiki aku) aku akan kata bagila org lain belajar...aku tolong2lah apa yg aku tahu...hehehe boleh?


TQ kanda for ur full support, dan juga kerana mengerah staf2 supaya do their level best during my event. (Sebab seminar tu buat kat tempat laki aku
) hehe. Credit for me!

9 comments:

chinta said...

wah...sy bangga betul la akak jadik event manager and kat tmpt hubby laks tuu..and brilliant!!

the credit really goes to your dear...

Kaktiny said...

TEPUK TEPUK TEPUK... BIG CLAP UTK KAKLONG.. aku tahu ko boleh.. dan YES.. SUCCESS... baru amoi tu tahu kan..heheh... setakat conduct event camtuh.. kan ujung kuku jari kelengkeng kaki ko jer kan.. dah berjuta event ko buat dulu kan.. (zaman tag-tag kerusi tuh... hihihi) ANYWAY.. SYABAS MY FRIEND.. TAHNIAH.. 'tepuk bahu sendiri' (ala2 kat kem BTN tuh.. hihihi)

uranus said...

:)..

salam ziarah..

Anonymous said...

salam kenalan akak...tahniah cz berjaya jd event manager yg cukup cekap n power..

ladylikeme said...

syabbas...syabbas bettey...wah...wah..memang patut pun dapat credit....

Puteri Satu said...

tahniah..berjadi jadi event manager yang tip top..leh wat kerja ...

MalayConfinementLady said...

bravo2...
tahniah atas kejayaan seminar tue.
salam ziarah

kamar hati said...

syabas, bravo, congrat, dan semua yang sewaktu dengannya la...
caya la kak long...tabik spring skit... (",)

Whitetulip Tales said...

salam kenal kaklong. i was so impressed wity ur blog. ur blog so..peaceful. anyway, a big applause to kaklong, for ur amazing job! its easy to say than done, kan??
psssttt!! - kak long- have u been watching 'The Apprentice'? Its really useful for u, i think. Showing in TV3, sunday, 11.30 pm i think. watch out..!!