Wednesday, August 20, 2008

Stayback 2

Semalam aku bergerak dari opis jam 7.50 malam. Cuaca baik. Kerlipan lampu2 cantek cam biasa. Sedap mata memandang. Patutnya aku nak stay lama sikit tapi si mamat hensem kata dia nak balik dah. Alamak, aku tinggal sorang. Tak sanggup aku. Sebelum dia cabut, aku cabut dulu.
Sampai rumah dah jam 8.20 malam. Aku cakap kat kanda dah lapar ni (mengelat tak nak masak macam biasa) so dia kata jom kita pi makan kat luar, yay!. Akulah isteri yang bertuah itu.
Balik rumah jam dah 10 pm. Aku pon dengan tekunnya mengadapla proposal aku yang kononnya nak email kat supervisor aku malam tadi gak, tapi cari2 ntah kat mana aku taruk buku nota yang ada email adress dia. Last2 aku tepon Tiny, dia plak keluar. Pagi ni dia janji nak sms kat aku tapi hampes betul, aku tertinggal pendrive aku. Cisss. Kat mana aku letak? Kan ke jam 1.30 pagi ala2 mamai tu aku dah letak dalam handbag aku. Janganla hilang atau tercicir benda alah tu. Kalau tak abisla aku, semua assignment masa aku buat degree dulu sampai la yang terakhir malam tadi ada kat dalam tu. Resah gelisah, tak senang duduk dah nih. rasa nak balik time ni gak cari benda alah tu.

10 comments:

Enche' Adykasyah said...

Pen drive tu mesti ada dalam poket handbag punye.. Carilah..

Ungku Nor said...

kaklong memang mamai tauuu..
bakpe kaklong pi letak kat dalam henbeg akak haa?? haa??

eh..akak yang mamai ropenye..

ekekeke

Kak Long said...

Dah cari dah tak dak!!! tensen + risau giler babas nih.

Enche' Adykasyah said...

dah di curi toyol kot?

iina said...

insyallah ada kat umah tu.. lepas nie buat backup siap2.. apa2 hal nanti sennag.. takdelah ralat kalau ilang

Sri Diah said...

Kak long; Kat bawah tu ada cerita pasal tukang tilik kan? Apa kata jumpa tukang tilik. Huwaaa... jangan dibuat, sekali dia kata pendrive tu bukan awak yang punya... ahmad albab yg punya! Jangan nangis - sabar dan cari balik dengan tekun.

ladylikeme said...

ish..nie antara hidup ngan mati woooooo.....rilek..cool.ingat balik..start kak long buat keje..sampai........

Kak Long said...

Kalau suruh pejam mata 10 kali pun aku masih dapat bayangkan,aku pasti yang aku taruk dlm handbag aku pebdrive tu. Tapi semalam balik ke rumah terus aku serbu kat bilik dan geledah bag notebook aku. Sah! Ada kat dalam tu, confem aku ngigau malam tadi hehehe....otak fikir benda lain, tapi buat benda lain hohoho bahaya tuh

Mak Su said...

jumpa tak?

Whitetulip Tales said...

baca selawat 3x, sambil cari benda tuh. Insyallah..kalau tak dapat juga, puas dah cari...tercicir la tuh..