Friday, August 29, 2008

Pelangi



Hujan panas petang semalam mewujudkan pelangi yang cantek. Aku rasa lega sebab jalan tak jem lagi seperti hari sebelumnya yang mengakibatkan banjir kilat merata-rata sehingga rancangan kami tergendala. So Semalam sebaik sahaja habis meeting kira-kira jam 6.10 minit, aku bergegas balik. Tapi alahai...kusangka hujan panas sahaja rupanya sampai je kat depan istana hujan lebat la plak dah. Hampir jam 7.00 malam aku masih di lapangan terbang TUDM. Dan akhirnya aku merelakan sajalah KakTiny, KakUngku dan Ady pergi tanpa aku. Bukan rezeki aku. Ntah macamana, tetiba bila aku ambil jalan alternatif ikut Bdr Sri Permaisuri, cepat plak sampai ke rumah (tak la cepat sangat, sampai jam 7.30 petang gak. 15 minit mandi dan bersolat, aku siap-siap berkejar ke UM sebab depa dah sampai kat sana. Yes! Memang rezeki akulah. Kalau ikut kaki tak sanggup eden nak menokan podal motokar eden (motokar tu bahasa kanda hehe). Tapi demi mengenangkan tiket yang akan burn sia-sia jer kalau aku tak pergi, aku pergi jugak. Habis menonton lakonan Si Rudy "budak kena liwat :)" aku pun ajak depa pi makan. Tapi nak makan punya pasal kami melancong jalan-jalan cari makan satu Key El pulak dah. Meraban memusing ntah jalan mana2lah.....eheh, sapa yang lead sapa ntah? Anyway, aku enjoy lah sebab dah lama tak tengok teater. Lakonan pelakon-pelakon baru kena improve lagi terutama bahasa mata (eheh layak ke bagi komen). Cuma tipah tertipu dengan tajuk "dua jam sebelum" yang membawa maksud apa....hahaha. Oklah tu. Makan kat Tupai2 memang best (tempat jela yang best-makan biasa jer). Aku dengan kanda pon dah lama tak makan kat situ. Tengah dok makan2 ada la orang tepon dan cakap kawan I dah kena curi dengan kawan2. So I tak de kawan....keciannyerrrrr

4 comments:

Ungku Nor said...

citer antu tak abis sebab kaklong tetiba je kelam-kabut ajak balik..hahahaha

tapi tade sape nompang keta pun taim balik lepas antor Tiny tu..kan? kaann??
;p

iina said...

sapa pulak yang curi kawan kak long.. kena rotan tu.. heheh ;) terus hilang kesian ye

Kaktiny said...

ayat akhir tu menjawab persoalah kak ungku dlm KARMA.. (BUKAN PASAL KITORANG TAKUT LER... BUKAN BUKAN BUKAN!!!!)... hahhahahahha..

Lead jalan?.. Bukan aku yang drive ok!!!... hahahhahhaa...

thanks belanja makan kat tupai-tupai.. (patutnyer aku order kue tiaw tomyan jer..)


p/s : kak ungku.. jenuh den mem'positif'kan thinking dari parking lot kat opis si ady tuh sampai balik ke umah.. TAU TAK!!!..
pasni aku tobat nak AJAK kak ungku ngan ady keluar yang BALIKNYA TENGAH MALAM... TOBAT TOBAT TOBAT!!!!!...

NieZearm said...

klau balik malam sorang2, ajak kwn borak tipon. sla guna hands free ye..