Wednesday, June 18, 2008

Rindu masakan mak, hehe mengidam ker aper??

Aku rindu masakan mak, lauk kampung yang simple tapi yang pastinya, aku akan lupa diet-diet aku saat itu...dan menambah nasi at least 2 kali.


Aku rindu makan ikan sepat goreng, sambal belacan dan ulam-ulaman yang mak petik di depan pintu dapur. Hish kena balik kg nih.....


Malangnya bulan ni jadual aku penoh, sampai ujung bulan, termasuk Sabtu dan Ahad. Kerja...kerja...


Kalau ciktiny bosan sebab tak dak kerja, aku plak, bila la time yg aku tak dak kerja....kaklong need restla.......


Ho...ho...semalam semasa berYM dengan sorang sahabat ni, ntah camana aku terlepas taip, mangkuk hayun, amik kau!!! Aku harap dia tak kecil hati. Aku ni mana jenis cakap lepas, tapi ada masa tu bila dah rasa macam mesra sgt dengan seseorang tuh aku cam take for granted la plak. Sorry eh?

6 comments:

Anonymous said...

di sini rupanya kak long!
jenuh saya menunggu update di [kaklongsayang]

terlepas keretapi rupanya saya.
hehe.

p/s: masih kenal kah saya?
-xnimyx-

Kaktiny said...

sedari smlm aku asik dengar hang nak makan ikan sepat goreng yang mak hang masak.. oit.. mmg hang kena cari time balik kampung weh.. sian kat hang..

alamak.. ckp mangkuk hayun tu takleh ker?.. aku kan selamba badak dok bantai mangkuk ayun lah, mangkuk toilet lah, setan gondol lah kat hang.. hang terasa ka?.. ampun wehh...

Kak Long said...

muahaha...takpe2 kan aku kata bila dengan org2 yg kita dh mesra, its ok...kankan?

Akak said...

Salam Kak Long...

Rindu masakan emak eh kalau camtu kenalah cuti balik kampung, bila dah kat kampung tak lehh nak diet2 dah, makan jerr apa yg mak masak..

Tak pun mai sini umah akak boleh makan gak..

"Mangkuk Ayu"..sedap perkataan tu..

Kak Long said...

akak,hanya bila balik kg jer dpt layanan superb. anak cintalah katakan...hehehe

tentangseseorang said...

ikan sepat goreng. sambal tumis ikan bilis, pucuk manis lemak putih. sambal belacan. bisa bikin kaya kilang beras. ahahahaha