Thursday, June 19, 2008

Merapu jer

One thing about u ...its very good la....u always look cheerful....
Owh...tima kasihlah boss. Yes itulah style aku, depan orang......dalam hati sapa tau. Dia kata aku tak penah nampak tensen, tak penah nampak moody, enjoy saja......ceh, pandaila dia buat tafsiran yang semestinya tak tepat!


Prinsip aku senang jer. Jangan kerana kau sedih, orang lain pon dapat tempias. Jangan kerana kau marah, orang lain jadi mangsa. Jangan kerana kau tak happy, kau buat orang lain tak happy jugak.....Erti hidup pada memberi, ingat? Dan hidup aku...pehhh konsisten banget lately nih. Kecuali "tentang seseorang" :) - tiny aku tau kau tengah senyum..........


Barangkali hidup yang konsisten memang membosankan. Barangkali aku telah biasa dengan hiruk pikuk dan serabut serabai kehidupan. Bila hidup aku jadi biasa-biasa sahaja, aku mula buntu. Aku tidak bisa menghadapi konsistensi. Aku mula mencari aktiviti, dan sungguh, aktiviti yang tersedia seperti tak pernah mencukupi. (malah ada aktiviti yang dah depan mata terpaksa cancel sebab under water treatment! ) hahaha hampeh sunggoh!.


Ada yang kurang dalam diri ini tetapi bukankah kita harus belajar dan membiasakan diri dengan kekurangan setiap hari? Aku dah lali dengan kekurangan. Dan ya, aku juga tak kesah dengan small2 problem nih yang pada aku (as cik tiny said) like a mosquito bite jerrr


Moody? owh dah lama aku tak moody. Sedih? aku dah lama "buta perasaan". Gembira? ntah untuk apa. Teruja, barangkali hanya sebab kerja. Lain dari itu, aku buntu. Hari2 yang rutin mula membuat aku rasa macam aku kena buat sesuatu. Sudah terlalu lama aku dalam zon selesa. Selesa? Yeke? Haah, agaknya sebab Kaklong dah tak sesibuk dulu mengambil tahu hal adik2. Agaknya hidup pun makin teratur. Dan tentunya rasa keyakinan makin meningkat dengan adanya sokongan kanda serta sahabat-sahabat yang tersayunk :)


Aku pun dah tak banyak berfikir macam dulu. All the depression, hypertension semua dah berakhir. Hanya sesekali, adatlah hidup nikan...ada la pasang surutnya. Again anggap itu macam mosquito bite ajelah...


Anak angkat? Yes, Aku dah lama berkira2 tentang itu. Ada sesiapa nak tolong???

4 comments:

tentangseseorang said...

kata org live life to the fullest.
kata ady, bila iman menguasai akal, hidup kita sudahpun bebas stress. ngeh ngeh ngeh. main belasah je nih. kire aci je la ye kak?

Mak Su said...

tak tahu nak komen apa... :)

Kaktiny said...

Jom pi Bali...
jom manjakan diri..
Jom jalan-jalan..
Jom Jom Jom..

tasekM said...

long dah ada ank blom?