Tuesday, June 17, 2008

Ehem!

Pagi ini aku bangun agak terlewat dari biasa, so aku sampai opis lewat jugaklah dari biasa. Malam tadi aku telah dijemput attend board meeting yang pertama client baru....aku tengok alamat kat surat jemputan, eh alamat rumah ni. Haah memang pon....katanya opis belum siap renovate....dan lagi senang sebab rumah salah sorang board member tu tengah2 bandaraya...senang nak berkumpul. Oklah...saya yang berkhidmat untuk rakyat hehe...


Jam 8.45 malam aku keluar rumah, sampai kat rumah tu lebih kurang jam 9.10 malam. Inilah meeting pertama yang aku hadiri dilaksanakan ala-ala meeting kat rumah tok ketua gitu...duduk bersila (aku bersimpuhlah) dalam bulatan. Ada 9 orang board semuanya, termasuk aku 10 le. Pak Aji ni, the chairman, dulu (selama berbelas tahun gak) jadi setiausaha yang setia kepada seorang pemimpin negara....sehinggalah pemecatan tahun 1998. Sadiskan?


Oh ya, semalam juga adalah hari pertama adik aku ros, bekerja. Memulakan hidup sebagai seorang yang berdikari sepenuhnya. Good luck! dan kaklong pon berjaya, hehe...berjaya melepaskan sorang lagi adiknya ke alam "menanggung diri sendiri". Fuh lama dia belajar kat UiTM nun, 5 tahun weh........Bulan April lepas pon sorang adik kaklong yang belajar kat Mie University, apit namanya dah balik dan terus mula keje......


Maka, aku kaklong dengan bangganya menurunkan sebahagian takhta dan kuasa termasuk tangungjawab kepada mereka berdua bagi melunaskan tugas-tugas yang belom selesai. Sebab ada dua lagi adik aku kat U dan sorang kat sekolah menengah. Chaiyok! Muahahaha......

6 comments:

Anonymous said...

oklah boleh turunkan takhta. ady nih mcm semua kena sponsor ja. ehehehe

tasekM said...

meeting bersila yek... macam nk makan kenduri.. he he..

lawatan balas

Kak Long said...

Ady> saat2 yg best dalam hidup ini ialah apabila lihat adik2 berjaya...rasa berbayar segala pengorbanan.

tarikmerah> harus beri sokongan nak bantu bumiputera maju, tak kira di mana diperlukan...

Sri Diah said...

Salam Kak Long;
Semoga dirahmati Allah atas segala tanggungjawab yang telah ditunaikan. InsyaAllah tuhan akan memberi rezeki yang berganda untuk Kak Long dan keluarga.

Btw, salam ulang tahun perkahwinan; peliharalah tunas baru ini dengan penuh kasih sayang, kesetiaan dan keihklasan...

p/s sedang menghayati diri Kak Long...

Kak Long said...

salam kak sri, terima kasih krn sudi jengah blog saya.

tasekM said...

baguih semangat tu.. aku suka...