Thursday, June 12, 2008

Happy Anniversary

Hari ini adalah hari ulang tahun perkahwinan kami yang ke4.

Tak ada apa-apa plan. Mungkin makan malam di luar bersama, ajak adik aku sekali.

Masih berdua....walau pada hakikatnya tidak begitu.

Masih berusaha membina bahagia dan semoga akan kekal dengan kebahagiaan itu.

Syukran!


Aku tak pernah kena TAG sebelum ni, mungkin sebab aku tak fofular. Terima kasih Ciktiny sebab TAG aku. Sukar nak cerita tentang diri sendiri ni sebenarnya. Inilah diri aku sekarang...


TENTANG DIRIKU

1) Panggilan mesra ialah MAIZA, panggilan KAK LONG sangat sinonim sebab aku anak sulong daripada 8 adik-beradik.

2) Orang kampung yang tipikal tetapi telah melalui proses urbanisasi sejak menetap di KOTA BATU.

3) Sudah kawen, dengan seorang lelaki yang bergelar....tetapi sangat merendah diri orangnya.

4) Ibu tiri kepada 3 anak yang memanggil aku dengan panggilan umi dan 5 cucu yang memanggil aku dengan panggilan wan.

5) Suka memberi, jarang meminta.

6) Dulu aku ni garang, panas baran, banyak cakap, suka memendam rasa, tak suka cerita masalah kat orang, sebab tu aku memblog......

7) Perangai2 di atas semakin berkurangan malah aku dah banyak improved...


YANG MENAKUTKAN AKU

1) Takut hilang keupayaan fizikal sehingga tak dapat berdikari dan terpaksa bergantung dengan orang lain. Minta dijauhkan.

2) Takut hilang orang-orang yang aku sayang, kanda, mak ayah, adik-adik dan sahabat handai.

3) Aku takut cicak

4) Takut dengan masa depan (selalu). Cuma sekarang semakin positif.

5) Takut dibenci orang.

6) Takut dengan diri sendiri bila dah marah or kecewa dengan seseorang. I dare to ignore people just like that.........

7) Takut tak sempat hantar mak dan ayah ke Mekah. Murahkanlah rezeki kaklong ye...


LAGU-LAGU YANG AKU SUKA

1) Sampai hati (Spring)

2) Bila rindu ku sebut namamu (Siti Fairus)

3) Cant live without you ( Mariah Carey)

4) Izinkan ku pergi (Kaer)

5) Mimpi yang tak sudah (Ibnor Reza)

6) Demi waktu (Ungu)

7) Semua lagu Misha Omar.... dan banyak lagilah


PERKARA YANG AKU SUKA SEBUT

1) Cop...cop...

2) La.....

3) ic...........

4) Yaka???

5) ok

6) oh....

7) Aku suka sebut pasal orang2 yang rapat disekeliling aku....


PERKARA YANG AMAT BERNILAI

1) Kesihatan

2) Ahli keluarga, kanda, mak ayah, adik-adik

3) Sahabat-sahabat aku

4) Kerja aku

5) Pelajaran aku, moga2 graduate...tahun depan

6) Aset-aset aku yang aku beli hasil titil peluh sendiri

7) Selera makan masih ada, Alhamdulillah....


PERKARA PERTAMA BERLAKU DALAM HIDUP INI

1) lahir ke dunia ini

2) menjadi kak long

3) terpilih sebagai anak mak dan ayah aku

4) masuk U masa umur 27 tahun

5) dapat buat master dan kenal dengan ciktiny tahun lepas

6) memblog sejak tahun 2006

7) menjadi mak datin seusia ini


Entry ini terpaksa aku buat 3 kali posting sebab tak cukup masa. Maknanya ini update yang ke3...hehe...ady ko tak selamatlah....

Here are the peoples that i want to TAG

Ady

Abg Wafa

Chinta






13 comments:

Anonymous said...

yesss selamat jugak!

Kaktiny said...

Bila ko kata 'susah nak cerita ttg diri sendiri' - teringat modul program Y2Y putrajaya dulu tu.. modul "Aku, Dia dan Mereka.."

Betullah.. mmg kena pk bila nak cerita pasal diri kita kan.. kalau cerita pasal orang - mungkin lagi senang kot.. (sbb kita 'terlalu' tahu ttg diri kita, maka payah nak cerita kan kan kan..)

Kaktiny said...

Oh yer.. lupa lak..

Tahniah di atas ulangtahun perkahwinan yang ke-4..

Ulangtahun kita sama kan kan kan...
di bulan yang sama dan tahun yang sama.. cuma aku awal 6 hari dari ko..

Kaktiny said...

kaklong..

aku suka posting ke-3 ko.. "ady ko tak selamatlah".. (88 ekor setan tgh golek2 gelakkan si ady...) kuang kuang kuang..

ko memang sahabat yang superb..ady ingat dia lepas.. heheheheheh

Anonymous said...

salam perkenalan kak long...nice blog n nice tag..

Anonymous said...

wohhhhh.....ini sudah tidak adil. keji tuhhhhh edit balik entri. uwaaaaaaaaaa nih kaktiny la nih yang mula mengamalkan tektik keji...uwaaaaaaaaa

Kak Long said...

ahmoi, salam perkenalan .....

ady, eheh....apa plak....kaklog punya blog suke hati nak edit brape kali

Anonymous said...

wah.. 1st time jadi tagger dapat yang best. panjang berjela.. suke! hehe

keje library? suke gile coz ramai orang tak nampak ape terjadi di dalam library.. complex sangat

Kaktiny said...

kaklong.. aku bersorak girang baca komen balas ko kat ady...
sungguh aku bangga..

and utk ady.. kuang kuang kuang...
AMIK KO..

tasekM said...

dah ada cucu yek.. :)

salam ziarah

chinta said...

kaklong,

harap tak terlambat mengucapkan HAPPY 4th ANNIVERSARY...semoga bahgia dan kekal hendaknya...

sama tarikh ngan befday hubby...:))

sama la kita sambut anniversary..dekat2 jek gituh tarikhnye..

chinta said...

tak selamat jugak nie...kena tag...huhuhuhu

Anonymous said...

tak baik ooo buli adik yg manje ini...