Monday, June 23, 2008

I'm back!!!

Macam la lama sgt tak buat entry hehe.....

So, inilah aku mencelah jugak dalam dok bz yg ntah apa-apa tah.

Aku rasa penulisan aku makin teruk, tapi harap2 korang masih boleh faham.

Sabtu ahad lepas aku kerja, penat + hati aku yang kucar kacir sekejap.

Sabtu, ke Langkawi sorang diri, aku hanya bermeeting setengah hari. Meeting tu sepatutnya dirasmikan oleh YB. Timbalan Menteri dan aku wakil bos, tapi menteri pon tak nampak batang hidung, orang lain yang datang. Tak apalah, saya yang menjalankan tugas. Petang menghabiskan masa di SPA. Berhabis duit untuk maintenance body (body nak pakai lama weh!!!). Kemudian memandu sendirian pusing-pusing bandar Kuah dan terus ke Pantai Cenang. Menyelusuri pantai sorang2 sambil layan perasaan dan terus drive ke airport. Boring gilerrrrr.

Ahad pagi aku ke AGM klien....panaslah meeting depa nih dan kelakar jugak bila perwakilan dok bangun dan berebut nak bercakap, siap berpantun-pantun macam kat parlimen pulak. Jenuh chairman nak control. Aku duduk as observer, sebelah kiri aku lawyer depa dan sebelah kanan aku auditor depa. Dan petang, aku bertemujanji dengan sekumpulan penaja yang diketuai oleh seorang VVIP from JPM. Meeting has been planned, cepat siot, setengah jam je abis. Thanks God, aku cepat2 balik dan yes! tidur..............akak letih la melayan karenah kehidupan ini!!!

Dan pagi ini aku datang ke pejabat dengan mood baik punya nak siapkan report2 yang terbengkalai sejak minggu lepas.

p/s: Maafla ciktiny sebab plan kita selalu tak jadi. Kan ke dalam hidup kita ni kita hanya boleh merancang...... Dan selalunya yang kita rancang bukan semua akan menjadi. Aku dah lama terima hakikat tu. Sabar ajelah yea...

5 comments:

Kaktiny said...

takper kaklong..
aku menerima hakikat bahawasanya aku berkawan dgn org 'berpangkat' yang schedulenya sama 'biziz' dgn schedule Boss aku..hihihihi..

takpa..takpa.. plan kita kan ber'lambak'.. yang menggapai langit ke-7 pun berderet-deret.. heheheh..

kalau tak sabar, maunya aku bakar koperasi ko tuh.. hahahahhaha..

King said...

aa..aahh iyer..

sabo je lah...

lawatan tibal balik..
mencemar duli ke blog Puan..

Anonymous said...

tido itu satu nikmat kan kan kan?

tasekM said...

syoknye p spa

Kak Long said...

tiny> bukan pasal berpangkat tp nature of work, drebar teksi pon bz apa....

king> ye gaya penulisan macam sama dgn sorang man tut... tuh...klu betullah org yang sama.

ady>tido petang tak elok, lemah badan. jgn tiru kaklong

tasikmerah> yela pakaian nak yg lawa...berjenama...makeup pun nak yg ada jenama, tp kalu body tak jaga tak guna jugak kankan? kesian kat body kita ni keje teruk...untuk sapa? So manja2kanlah dia...