Tuesday, June 3, 2008

Kisah Semalam

Nasi dah jadi bubur.............., yang belum tanak tu make sure esok2 kalau tanak jadi nasi.


Bunyi macam kecewa? Memang dia sangat kecewa. Malah aku tengok dia hampir menangis. Memang sejak dua menjak ni (recent development there are so many issues) aku tengok bos aku macam cool sikit. Rupanya bukan pasal dia orang yang jenis cool, tapi dia sedih. Kesian.


How to work? She asked. Now, no body will protect u. These people, if they find that u cannot served them well, or just because they knew the Minister or his peoples, they wont follow through the procedures. So, u must able to explained ..................bla bla bla 1 jam setengah weii. Pagi tadi dah dekat satu jam, petang kena panggil lagi. Semua pulak tu.


Pada aku, apa yang berlaku tentulah ada hikmahnya. Dalam ramai-ramai orang kat meeting room tu dia tanya aku, how do you feel? Dengan selambanya aku kata, saya cam biasa jer....... Sebab bila dia dah bising-bising tu tentu ramai yang tensenkan. Aku? Hm....banyak lagi benda nak tensen. Lagi pun aku dah pernah mencapai tahap tensen yang boleh membunuh pun. Jadi takat boss bising-bising tak de bendalah.


Tapi sebab pagi petang kena bebel, migrain jugaklah aku bila balik rumah semalam. Bukan apa, aku memang tak berapa sihat pon. Kanda call kata mak mertua aku dah sampai. So sampai jer rumah petang tu terus aku masak. Ok jer aku tengok mak aku makan. Kanda pulak siap mengulang. Dua kali makan. Sedap sangat ker....


p/s : Prof. Tiny, tahniah la.......bagus imaginasi ko nih. Aku tumpang sebelah kaki pon jadilah. Tak dapat jadi Prof., takat Dr. pun memadai....Hehe....YB. Datin Dr. R..........hahaha. Jangan marah. (Berangan bukan kena bayarkan?)

1 comment:

Kaktiny said...

Aku tak penah marah org berimaginasi - malah aku lagi menggalakkan coz aku pun suka berimaginasi - imaginasi aku melangkau langit ke-7..

imaginasi adalah hak kita - punya pasal kitalahkan.. bukan kena bayar atau bukan pinjam duit org utk berimaginasi..

tak sangka plak boss ko reti sedih kan.. tu ler, peluang yang ada dipersiakan.. bila tembelang dah pecah, baru nak tunding jari salahkan kroni etc..

jari satu jer kita tunjuk kt orang, lagi 3 tuju kat diri sendiri.. (org melayu lagi mulia - 4 benar - coz tunjuk dgn ibu jari..)

sbb tu if salah jgn tunding jari kat org.. but if org buat betul, bagus atau buat baik maka tunjuklah kat org tu.. sbbnya... heheheh...