Tuesday, December 23, 2008

Sederhana

Alhamdulillah, syukur tak terhingga. Bagi orang yang serba kekurangan, banyak buat silap dan jugak banyak buat dosa, aku rasa sungguh bersyukur sebab Allah masih memberi aku. Banyak sungguh pemberiannya yang aku tak pernah jangka. Kerana yang aku jangka tu selalu tak dapat, sebaliknya yang aku tak jangka itulah yang Dia beri. Syukur sangat2...............Pagi tadi bila aku check result kat portal pelajar, aku masih lulus dengan cemerlang dan masih bertahan. Aku memang tak pernah jangka atau mimpi pun sebab aku ni bab belajar, memang rendah diri sikit. Aku selalu rasa tak pandai dan tak mungkinla aku boleh score. Rasanya perasaan ni tak berubah dan tak de development langsung. Malah aku sangat ingat waktu mula2 mendaftar buat master dulu, aku bukan nak belajar sangat, tapi aku sambung study sebab aku boring. Aku tension dan cuba carik pasal untuk sibukkan diri aku. Supaya aku boleh alihkan perasaan aku dan juga fikiran aku yang serabut ni kepada hal lain yang lebih berpekdah. Itulah kisahnya. Sebab tu aku cam tak serius dan tak kesah sangat aku score ke tak. Malah, belum apa2 aku dah declare kalau rasa2 tak boleh aku quit ajelah. Ada ke??? Apa lagi mak tiny (bab bebel dia memang taraf mak)pon membebel kat aku menyuntik semangat dan juga mengapi-apikan aku bahawa aku boleh buat. Tapi kalau dah dasar malas tu malas jugak la kan. Hm...malas nak berjaga malam. Aku ni hanya free after 10.00 pm. Waktu lain jadual aku padat, hari cuti pon aku kena kerja jadi masa bila aku nak ulangkaji dan siapkan tugasan. Masa............kita yang buat dia. Betul tu aku setuju. Sebab tu la aku bila nak cari bahan atau fokus study terpaksala amik cuti. Macam hari nilah! Oklah, aku dah dapat beberapa bahan kat library tadi, skg nak go thru plak bahan2 tu......Esok pun aku cuti, tapi aku kena pi board meeting klien aku. Kanda perli aku, hai...cuti pon pergi kerja ke? You ni dah jadi macam I la.....Hm...tengokla sapa "tok garu" dia.....Apa pun aku masih sama....masih cuba jadi sederhana....dalam apa2 hal pon. Kalau ada yang over2 aku tulih kat blog ni toksah la percaya semua....sebab aku nikan....kalau jumpa secara real ....rasanya memang opposite dengan tulisan aku kot...oklah, selamat bercuti semua!

5 comments:

Kaktiny said...

weh... ko pun scorer beb... (rendah diri sgt...).. tahniah.. kita masih maintain 3.**.. syukur alhamdulillah...

ko lagi hebat berbanding aku.. dlm sibuk belajar... tapi masih tetap menjalankan kewajipan sbg pegawai yg amat berdedikasi (cuti pun nak keje gaks.. hebat tuh..)..

ko tu ada kelebihan luar biasa yang 'ko sendiri tak perasan'.. sbb ko selalu 'selimutkan' dgn rendah diri dan 'ketakutan' ko pada ebnda lepas dan benda yg tak pasti.. kan kan kan...

weih sahabat weih... KO HEBAT.. percayalah... or else, you won't be HERE.. in this place for this situation...

- tapi ko tu mmg.. maintain low profile jer... kalau org lain dapat pangkat, gelaran dan jawatan ko.. nk plak score exam macam ko.. rasanya, dh jalan atas langit kot.. tapi ko tetap maintain sempoi... (aku untung sbb kenal ko.. hihihi....)

dan aku harap kita sama-sama 'hebat' dgn cara kita.. (org lain punya persepsi. - lantak diorangler...)

yg penting.. nak grad cepat...

hah kan.. 'mak tiny' nak start 'bebel' dah.. kehkehkeh...

tentangseseorang said...

kak... mak tiny tuh memang kuat bebel dia. ahahahahaha

apapun, u r special in your own way kak.

Mak Su said...

tahniah..... all the best!! caiyuk caiyuk

maksu dok rendah gitu gitu juger

Ungku Nor said...

dan pesanan eklas dari akak,

'berhati-hati dengan segala maknenek pujian yang menggunung cecah langit ke 7'

suma tu belum tentu diluah dengan hati yang jujur dan telus..

ahakss.

Kak Long said...

Tiny > adoila aku memang tak larat dengan motivasi hang ni....apa pun TQ di atas sokongan ikhlas dari hang selama ni

Ady > tak pe cuping telinga akak tebal....hehehe

Maksu > TQ sudi ziarah lagi...

Ungkunor > tak pe kak, puji ke keji ker....dah mangli, tak kesah dah....janji saya ikhlas dengan orang sudahla...