Friday, December 5, 2008

Minggu yang berangin

Dua ekor ular sawa kepala tedung (bayangkan rupanya) telah terlepas dari hutan ke zoo mana ntah tau tau la.....telah menyerang aku. Sekor termenyusur ke tempat lain, sekor lagi nganga luas nak patuk dan belit aku. Tiba tiba ada plak komputer kat situ, yang CPUnya bogel (dinding dia tak berscrew). Aku pun apa lagi, dengan beraninya tangkap yang sekor yang jahat tuh...aku sumbat dalam CPU, aku screw balik. Aku on power....bergegar CPU tuh!!! Heh mati kejang kau ular kena kejutan elektrik! Tetiba jer elektrik shut down, tapi CPU aku masih bergegar. Wah tak mati ular ni, dia gegar-gegar sampai nak pecah CPU aku.....peh tu aku terjaga. Ceh, mimpi rupanya......apa punya mimpi bikin gua penat ajer. Itu cerita last week. Semalam, tiba2 komputer aku pingsan...screen dia hitam jer... peh tu CPU bunyi macam ada CD sangkut...kuat plak tu. Aku tak kuasa nak jerit.....jam dah 6.30 petang.....banyak kali aku on dan off tapi sama jer....abisla, abis sumer hasil kerja aku.....esp yg tak sempat save kat pendrive. Aku terlalu tension sampai tak menangis, tak marah dan tak kata apa2. Yang keluar dari mulut aku hanyalah....."inilah ujian nak jadi bagus" " bukan senang nak jadi orang yang bagus". Malam tadi aku bersekang mata, mengapdet semula KPI yang aku dah berhempas pulas buat seminggu nih..... Jadi sapa2 carik pasal dengan aku minggu nih....memang kena sedas2 tembakan la jawabnya.........Kanda senyummmmmmmm saja. "U kan bakal KP, inilah prosesnya" Hm....aku AMINkan ajelah......keh keh keh.............

3 comments:

Kaktiny said...

"you kan bakal KP, inilah prosesnya.."

AMMMIIINNNNNNN.....

kaklong tgh berangin?.. tak jadi nak ajak pi spa...

minggu depan jer lah aku kaco kaklong..

(selamat sempat pi swim.. kalu tak.. kompem aktiviti mingguan itu tergendala sebentar... hihihihi)

lupekanje said...

uihh...dasat mimpi gitu...ulau dlm casing cpu..
klu ilang data yg penat lelah dibuat...mang rasa nk hempas jer aper yg blh dihempas.

Takper...mang ada banyak hikmah tersirat dan tersurat. Sabau jer la.
Acik pun aminkan tentang 'bakal KP' tuh...heheh...aaminn..skali lagi..

Ungku Nor said...

akak kalo mimpi ular, rasa macam tak cukup tanah nak lari..adoiii..

kaklong mang berani la sebab sanggup pegang ular tu..walopun dalam mimpi..ahakss