Monday, December 22, 2008

It's OK

Dont feel sorry for me, just becouse I dont have children,and pls dont feel that I'm not happy or my life is not perfect! Dont la.......I enjoy my life with my own definition, and I feel blessed. Rezeki kita semua tak sama. Ada lagi tu yang boleh kata....oh dia ada semua, harta, kerjaya, pangkat...tapi dia tak dak anak...kesiannnn dia. Alamak please la....dont make conclusion camtu. Sadis sangat ke hidup aku weiii. Aku ada cerita benda ni kat Azie. Tahu apa dia kata? Awak, awak untung sebab awakkan 24 jam boleh manja dgn hubby awak, tak payah nak berebut dengan anak-anak. Dan awak boleh tumpu 100% time awak memanjakan suami awak. Semua perkara ada pro and cont. Saya penah tanya officemate saya kenapa dia curang dengan wife dia. Alasan dia, wife dia dok spent time dengan anak jer....tak layan dia sangat, tu yang dia mencari tempat bermanja di luar......(alasan je la - orang pompuan mesti mengamuk ni). Apa pun life is not perfect. Ada jer ujian yang datang dan pergi. Nikmati sajalah hidup ni seadanya and do the best for today. Semalam dah berlalu, esok pun tak tentu lagi. Tapi hari ini dalam genggaman! Hari ini kepunyaan saya! (hehehe..... penangan motivasi La Tahzan)

7 comments:

Kaktiny said...

"Apa pun life is not perfect. Ada jer ujian yang datang dan pergi. Nikmati sajalah hidup ni seadanya and do the best for today. Semalam dah berlalu, esok pun tak tentu lagi. Tapi hari ini dalam genggaman! Hari ini kepunyaan saya!"

IT'S SOOO TRUE... setiap org ada bahagian masing2.. kita tgk org.. kita rasa cam org tu best jer.. sama gak macam org lain tgk kita.. dia rasa kalau dia duduk tempat kita.. cam best jer.. tapi kalau betul2 duduk in our shoes.. then tehy will know the 'whole story of it'... mana ada org yang hidupnya PERFECT kan..

Allah dh bagi bahagian masing2.. dan Dia lagi tahu kenapa dia bagi kita 'perjalanan' hidup begitu..

and.. takyah nak bangga dgn kelebihan org lain.. sbb 'takkan dia nak citer pekung di dala keluarganya'.. iya tak?..

so.. enjoy seadanya.. time happy.. kita happy ler.. time 'bala' datang.. apa lagi.. MERAUNG JER LAH.. (buleh gitu?...) warghkahkahkahkah...

lupekanje said...

setiap org ada kelebihan dan kekurangan. Fakti itu tak akan pernah berubah.

Ungku Nor said...

"Alasan dia, wife dia dok spent time dengan anak jer....tak layan dia sangat, tu yang dia mencari tempat bermanja di luar.."

abisss..anak2 nak bermanje dgn si ayah, si ayah tu sibuk je pi bermanje dgn pompuan lain.
kalo si mak sibuk dok manjekan si ayah tu pulak, kat sapa je la anak-anak tu nak menompang kasih.

patutnya si ayah tu kena la tolong kurangkan beban si mak tu dalam memanjekan anak2.
baru la si mak tu ada peluang dan ruang nak memanjekan si ayah pulak.
heyyy..it's a win-win situation whaaatttt..ahakss

Kak Long said...

tiny > aku nak motivasi orang tak reti, motivasi diri sendiri sudahla keh keh keh

lupakanje > Bahagian masing2 kan???

ungkunor > wowwww, jgn emo kak, ini cerita kecik jer dlm byk2 cerita yg saya teroka. Byk lagi cerita beso....nak share dgn kengkawan blogger sikit demi sikit. ok kot???

kaklong > bahagian gua, gua dah ambik

tentangseseorang said...

hoh kesian apsal lak??? rezeki masing-masing Allah dah tentukan. semuanya ada pro and con

pB said...

salam ...


Allah tahu apa yang baik untuk hambaNya .....

salam perkenalan

ladylikeme said...

wah..saya pun nek beermotivasi dengar citer kak long nie...mekasih..mekasih...ilmu nie bermanfaaat niee