Wednesday, December 10, 2008

hari2 yang down

Besalakan...kaum2 hawa cam aku ni, ada la hari2 yang down....tak dak mood...tak dak passion nak buat apa pon waima pakai gincu sekalipon pon, sabar jelah. Dan minggu2 yang aku lalui kebelakangan ni pon agak teruk, satu demi satu peristiwa yang menghambat jiwa. Nasibla ada kanda yang begitu teguh berdiri di belakang, kalau tak gua dah terbang pi bali dah ....tak pon pi gold coast ker....or paling dekat pi balik kampong hehehe....pekena seafood kat Kuala Gula or pi makan mee udang kat Sg. Dua......
Research aku pon tak de progress, ntah sempat ke tak siap before April. Hm...sat2 tadi dah dapat letter of reminder from university soh bayar tunggakan yuran. Well, tulah masalah aku selama ni. Bab ni gua memang ego, tak nak terima bantuan orang. Dari dulu masa buat degree, sampai la skg ni, aku memang tak penah nak terima bantuan kanda....konon nak jadikan pencapaian aku ni sbg pencapaian yg pure hasil usaha aku keh keh keh...bodoh la aku kan. Ego tak bertempat. Apa la hang ni, dah laki nak bagi ambik jela......jadilah pisau cukur yg bijak. Yang aku ni apsal tak pandai2 gak??? So aku memutuskan buat pertama kalinya...ambik kak long, jangan tak ambik!!!

5 comments:

Ungku Nor said...

ehehehe..tu diaaaaa..

akak bangga giler dengan kaklong.
;p

tentangseseorang said...

ambik jer....ehehehe
rezeki jgn ditolak kak.

lupekanje said...

iyer...sokong....hambek je klong...hambek...jgn tk hambek...
acik ni pulak...tkkan mintak..tpi klu org nk bagi, hambik jer la...
tu pun tgk keadaan la..klu dah bebetui tk der cara lain lagi..

iina said...

kalau dah kanda dah nak sponsor apasalahnya kan suami sendiri.. bukannya org lain.. kalau bukan dengan dia kita kongsi kegembiraan dan susah senang dengan siapa lagi.. lalui kehidupan selagi rasa bahgia itu ada.. lagipun lebih berkat perjalanan ilmu tu kalau dapat restu dari dia..

Leyla Shuri said...

salam kenalan,

buat linking, terima kasih.

sesekali down memang biasa tapi cepat upkan semula :-)