Monday, December 15, 2008

Dah lama tak beli buku, dah lama tak baca buku. Dah lama tak melepak dalam kedai buku. Dulu most every week aku akan berhabis di kedai buku. Aku akan membaca sampai lewat malam ke pagi. Dah lama aku tak dapat enjoy dengan perkara yang aku suka. Dan lagi, dah lama jugak aku tak dapat menonton korean drama sampai pagi macam dulu2. It's a "space" where I can transfer my feelings or forget about everythings. Aku masuk seketika dalam dunia itu dan lupakan seketika dunia realiti. Jumaat lepas dek tension tahap cipan kerana cpu aku yang dah dimasuki "ular sawa berkepala tedung" tu kan.....aku pun keluar time lunch berjalan tanpa arah dok pi patah balik depan Pertama Complex, akhirnya aku menyeberang jalan dan cak! wahhh banyak buku kat kedai buku mukmin tuh...KELABU mata aku........




So malam tu, dengan sepenuh perasaan aku memindahkan emosi dan jasmani aku ......mengadap buku pertama sampai kehujanan ayer mata keh keh keh...sabo jelah. Pagi esoknya aku pi kerja, ada ler program politik kat kawasan Parlimen Cheras (aku bukan orang politik, tapi memandangkan pemerintah sekarang adalah kerajaan Barisan Nasional, jadi ikut bos ajelah. No. question! Selesai tugas jam 1.00 tgh kanda bawa aku ke sini.........




pehhh....fokus macam bagus hehehe. Actually ini program kelab keluarga....tapi yang ni special sebab kanda benarkan bawa ahli keluarga termasuk tunang dan bofren/gefren. Meriah giler....aku dan kanda pun menyelit dalam salah satu team tuh...



Sorakan riang daripada kumpulan BOTOX yang menjuarai pertandingan ini...


Ni plak juara individu penjatuh pin terbanyak.....yang meloncat girang disertai anak-anak...


Tapikan ada satu la yang menarik perhatian aku...ni ha team MATAHARI nih, cobe tengok kat pergelangan tangan deme ni........siap taruk flower gitu


Apa pun petang tu memang meriah, terlupa kejap kerusuhan hati aku...hm.....habis je games aku pun ajak kanda pi early dinner....kat mana eh??? Ini yang kami order...



dan juga ini..........................


Berdasarkan menu di atas boleh teka tak kami pi makan kat mana ...keh keh keh...kanda punya la suka, dia kata len kali boleh datang galak2. Lagipun kuota gerai dah melebihi kuota restoran, so kena bagi balance balik keh keh keh. Selesai makan kami balik rumah dan bersiap-siap untuk balik kampung...



Gambar kat atas ni aku snap masa nak balik dah petang ahad tu....ni la rumah omak den. Mak dah duduk kat kampung semula sejak aidiladha, happy jer dia. Besala, rumah sendirikan. Sempat gak aku masakkan sup tulang untuk mak....sekarang ni mak bertemankan anak sedara @ anak angkat dia. Mak kata dia hanya nak balik KL bila adik ipar aku dah siap renovate rumah. Ok lah tukan....so otw balik tu...dapatlah aku menikmati pemandangan segar di hutan perca ni....





Kanda sibuk jer nak balik cepat, masa tu aku tengah syok layan cite kat astro, Black Widow....hehehe adegan malam pertama hero dan heroin, potong stim jer..oppps....aku tanya apsal nak balik cepat sangat...ropenyer kan!!!............dia nak ajak aku pi sini.....



Sabo jela kan, ada orang kena mandrem nampak gayanya. dari Kg. gedok dah terbayang cendol soya ni ha.....aku apa lagi bagai pucuk dicita ulam mendatang gayanya. Buat penyedap tekak aku oder assam laksa...




Kanda plak aku oderkan kueteaw ni ha....nyum...nyum....




Dengan simbol di atas maka kanda mengistiharkan yang kami akan galak2 datang lagi untuk menerai semua menu yang ada kat sini......huhuhu......

5 comments:

iina said...

lah ko pun kena penangan papa rich gak ke.. adeihh kome semua niee udah berjangkit jangkit penyakit yo..

tentangseseorang said...

hah....
abeh semua org suka makan sini plak.
ady kena carik port lain lah mcm nih. ahahahaha

tapi situ memang sedap kan kak??? masa first time ady makan kat situ. next week tu repeat lagik. ahahaha pehtuh sabtu tu pulak hangkut kak ungku and famili makan situ pulak. pehtuh kak ungku plak sangkut. pehtuh kaktiny pehtuh akak. pehtuh pehtuh...

ady kena claim royalti la nih. ahahahahaha

Kaktiny said...

WAAAHHHHHH... tak sempat aku nak open table kat ko ngan kanda ko..

orait.. lenkali kita pi sesama yer..

hehehheheheeeee.....

Whitetulip Tales said...

owh..p papa rich. kaklong..best la kampung kaklong tue..rasa cm nak gi sana....gak..very cozy2 gitu..

Mrs.MH said...

bestnya dapat makan kuey teow goreng...