Friday, December 19, 2008

Jumaat punya cite

Tazkirah pagi ini:

JANGAN DIKENANG KISAH LALU TERUTAMA KISAH SEDIH YANG BOLEH MEMBUNUH MOTIVASI DIRI. USIR KENANGAN LALU YANG PEDIH, TUTUP FAIL DAN JANGAN LAGI DIRINTIH-RINTIH. TERUS MELANGKAH KE HADAPAN, BINA DIRI, BINA KEYAKINAN, BINA BAHAGIA. DON’T EVER2 LOOK BACK DAN MENANGIS. ITU PERBUATAN SIA-SIA, IA HANYA AKAN MELEMAHKAN KITA.

Aku buat kesimpulan guna ayat sendiri berdasarkan chapter pertama yang aku dah baca, buku La Tahzan. Rasenya ramai yang dah baca kot. Well, rasanya aku dah tutup fail aku lama dah……. tapi tak de la buang terus, aku simpan lagi, sama macam blog kaklongsayang. Aku tutup, tapi tak la delete. Itu memori penting. Kot2 esok2 aku hilang ingatan ke apa ker…..blog tu bulih gak membantu kembalikan ingatan aku. Tiny, hang better check yang hang allowed entering that blog. Supaya nanti hang bulih tolong aku bila aku hilang ingatan (ceh!!!! Ni apa merapu ni? tak positif langsung!!!) Abih kalau kita beli insuran tu tanda kita negative ker??? Fikir sendiri la ye.

Cerita semalam:

Scene satu……

Apa yang kau nak kedekut sangat. Kalau nak merasa beli sajalah. Dulu masa muda remaja kau tak bulih melaram pasai kau tak mampu. Duit gaji cukup2 makan jer, bayar sewa, tambang bas, belanja harian, hantar kampong dan simpanan untuk further study. Nak beli baju pun tak mampu…dok pakai la baju tu ulang2 tak pon tukar2 dengan mak. La ni dah mampu nak berkira tak bertempat! Haishhh tak faham aku. Dah dah dah…beli jer jangan tak beli (tetiba tanduk tumbuh sikit).

Maka dengan riang rianya aku menghabiskan beberapa ratus membeli apa yang aku teringin nak pakai!

Scene dua……

Dia menghalang aku nak masuk di muka pintu.

Adik! Cuba adik teka, apa yang abang sayang sangat tentang adik ni???

Ni apsal plak senja2 kasi soklan kuiz nih???

Ok……abang suka adik tutttttttttttttttttttt (keh keh keh)

Betul!! Sebab adik jawab betul, maka abang ada hadiah untuk adik……pegi naik atas hadiah ada kat atas.

Gua pun dengan laju naik le ke bilik….eh…mana ni tak nampak ada hadiah pon.

Mana dia hadiah???

Disebabkan anda menjawab dengan betul maka anda menang RM100 (tiru gaya bob lokman dalam rancangan teksi tunai)

Wah macam teksi tunai la….

Hehehe….sebenarnya memang nak bagi pun tapi saja la tak nak kasi camtu saja, tak sangka plak adik jawab soalan abang betul….

Hehehe……..gua gak yang untung…..alhamdulillah




1 comment:

Kaktiny said...

ok ok.. dh triple check.. allowed to access.. kehkehkeh...

dah dah.. jgn nak over2 pk yg bukan2.. let's happy happy jer.. hihihi..

bila nak pi swim nih?.. minggu ni punyer aktiviti masih tak tertunai beb.. tgk wayang jom.. kehkehkeh...