Thursday, September 18, 2008

Taring

tak sangka kau ni ada taring jugak ye....sekali
boleh tahan kau ni ada taring jugak ye...dua kali
sebab selama ni tak penah nampak taringkan? sebab aku ni the morning glory yang senyum saja, kononla
huh. tak normal la kalau aku tak reti marah
tak normal la kalau aku tak penah tinggi suara
Buat kerja macam hampeh, dua tiga kali asyik query legal document client, sebab every time HQ bagi latest update of the format....sapa tak profesional? mesti orang kata aku walaupun bukan sebab aku....
sebab aku yang terima, aku yang semak, aku yang terpaksa sign query letter. dah tu kalau dua tiga kali dok query pasal ada latest update format perkara ini boleh membangkitkan kemarahan rakyat, sapa kena. akula!!!!
yang nak mengadap depa adalah aku, nak mintak maaf aku, nak susun ayat indah2 suruh depa buat semula, aku! nasib baikla so far client aku sumer understanding, dan mungkin jugak aku pandai jual gula, mengayat-nyayat bagai.......
tolonglah, gue tak tahan buat kerja camni. bila la compeny aku ni nak stabil? reorganization, restructure, reengineering bla bla....ntah sampai bile cerita ni nak abis. pembaharuan memang untuk kebaikan, tapi prosesnya menyusahkan terutama bila ia tidak dilaksanakan dengan terancang dan demi memenuhi objektif satu satu pihak sahaja. politik!

3 comments:

Ungku Nor said...

akak pun ada taring gak.
ni..niii..
*sambil sengih lebar-lebar*
;p

iina said...

alah kak long semua org ada taring.. nampak tak nampak je.. nak lagik best.. taring rimau pun ada ;)

NieZearm said...

Kena deal dgn customer mmg la mcm2 kerenah. tapi klau management pun kelam kabut, lagi la haru..