Wednesday, September 10, 2008

Naik suara

Hati, sabarlah
Fikiran, tenanglah
Bulan ramadan ini banyak sungguh ujian
Ujian hati
Ujian fikiran


dan hari ini entah kenapa melihat longgokan fail di atas meja, aku nyatakan pada diri aku ok maiza let start, satu, satu....tak payah blogginglah. Buat kerja


dan saat aku dengan tenang cuba menyiapkan satu, satu kerja aku...ntah kenapa encek seorang ini sudah bikin aku, buat pertama kalinya menjawab dengan suara tinggi, sampai keluar bilik boleh dengar. Terkejut dorang


marah? bukan, tapi aku tak boleh terima cara dia bercakap stail mendesak dan menekan-nekan. tak boleh ke guna tone yang elok sikit. Aku fahamlah di sini semua orang banyak kerja, semua orang hadapi tekanan yang sama. "relaxlah"......itu jawapan aku. tapi tone aku pon melawan tone dia jugaklah. dan dia berlalu selepas aku berjanji akan beri apa yang dia minta.


hi.....beraninya awak, kata azie kawan aku.


boleh tahan jugak akak ni......, suara dari luar


memang aku ni always relax, cool dan tak suka marah-marah. tapi, ada tapinya. kalau the same thing repeated, mula la aku nak lawan tokey. Bos tak bos.


Mula la aku membebel sorang-sorang cakap omputeh kat dalam bilek nih....


nak reda perasaan akhirnya taruk entry barulah!

8 comments:

Ungku Nor said...

peerrgghhh..
membebel sensorang cakap omputeh!!

giler dasat.. ehehehe

ladylikeme said...

betul la..menulis buat kita gembira

julietchun said...

sapa soh jolok srg tebuan bulan2 posa ni kan.Tak psl2 dpt sebijik :D

iina said...

hehehe.. diam2 ada gak brutal ganaz dia kan... uih dahsyat bebel in english.. kalau luar bilik? bebel bahasa perak kot hehehe ;)

kamar hati said...

cool kak long cool...
sabaq banyak2...biasa la tu, dugaan di bulan posa ni... (",)

tentangseseorang said...

ahahahah rezeki kitaorg nak baca entri baru

Mak Su said...

diam diam ubi berisi, caiyuk caiyuk

iina said...

kak long akak tag ko.. ada masa jawab ler