Wednesday, May 21, 2008

Which one is more important?

Bos aku tanya which one is more important? Sebab aku yang pada asalnya setuju untuk hadir dalam satu program anjuran klien, minta izin tak pegi @ tak dapat memenuhi arahan dia. Aku katakan aku baru perasan tarikh tu tarikh adik aku kawin.

Huh, which one is more important? Apa maksud dia.

Aku ingat lagi bos lama aku selalu advice kami2 semua pegawai2 dia. Life must be balance. Tak guna you kerja teruk-teruk, kejar pangkat, kejar pujian bos, keluarga you tinggal-tinggalkan. Saya tak menyokong langsung cara bekerja macam tu.

Well, aku hanya jawab ok, thank you. Aku pun keluar dari bilik dia tanpa menjawab soalan dia. Sebab bagi aku jawapannya dah jelas, lu sendiri fikir la......

2 comments:

Kaktiny said...

FAMILY COMES FIRST..
itu kata-kata "MY BOSS" masa sessi 'induksi' serah tugas waktu kaktiny mula join this company..

'My Boss' kata : I hate to say this, but if in case one day, office matter clash with you family matter - 'FAMILY COMES FIRST' - work can wait, family needs us more!!!!!!!..

Sedangkan "MY BOSS" - orang yang pernah mengemudi seluruh 'bala tentera' Malaysia suatu ketika dulu pun menyatakan 'family comes first' - apalah lagi yang hendak difikirkan utk bagi jawapan pada sesiapa yang lain?..

Selamanyakah kita akan menjadi hamba kepada kerja?..
kita perlu bekerja tapi tidak perlu 'mebalacikan' diri kepada pekerjaan.. Allah yang mengatur rezeki kita - Bukan BOSS..
(mcm kata P.Ramlee dalam Ahmad Albab - rezeki datang dari Allah, bukan dari BAPAK!!!)

Kak Long said...

hahaha..aku suke, aku suke