Tuesday, May 13, 2008

Sibukkan diri

Semenjak kebelakangan ni kerap pula pengarah panggil aku masuk bilik dia. Kalau sekejap tak apa juga, mesti tak kurang daripada sejam dua punya. Tiap kali keluar dari bilik dia kepala aku bengong sekejap. Bukan apa, aku rasa dia terlalu excited nak menurunkan ilmu dan mencorakkan aku yang seumpama kain putih ni, hehehe. Bila dah lama sangat dalam bilik dia tu aku kadangkala tak dapat tangkap semua benda yang dia bagitau aku. Mana yang sempat catat aku catatlah, yang tak sempat, aku ingat lupalah jawabnya. Semalam aku tak tahu nak mula di mana, banyak sangat benda nak buat, incoming letter pun berlambak aku tak sempat baca. Aku rasa kepala aku masih tak betul lagilah. Tapi aku cuba, cuba dan cuba….dan ahhh…tewas petang semalam. Finally aku set desktop background dan letak gambar seseorang…aku pandang, aku senyum. Aku tetiba semacam dapat bernafas dengan lega, Cis….bukan gambar tu pandang kat aku pun. Lepas tu aku pun tulis entry ni………..Oh ya, petang ni aku ada onsite visit dan malam ni pula aku pula aku kena attend satu majlis anjuran client aku kat Vistana Hotel. Aku kena jadi wakil bos akulah pulak menyampaikan dermasiswa kepada pelajar-pelajar cemerlang. Abis majlis tu kena attend pula board meeting depa. Apa la depa ni buat meeting start pukul 10.00 malam, tak apalah at least aku bz. Kan ke bz tu baik untuk orang macam aku?

1 comment:

Kaktiny said...

esok gi gym aku bagi novel..