Wednesday, May 14, 2008

I feel good

This meeting is an optional for u. Because normally we will finish it at 2.00 am. We really appreciate that u come tonight. Mr. chairman, U really greatlah.......aku mestilah pilih nak balik sebab dah 10.30 malam hehehe. Apapun nanti minute akan sampai atas meja aku juga. So perjalanan mesyuarat memang dalam pengetahuan aku jugakkan. Anyway the event was great. Lebih seratus anak-anak anggota di negeri Selangor dan KL terima dermasiswa. Aku kena bagi ucapan perasmian dan sampaikan hadiah kat adik-adik tu. Ramai jugak tetamu, adalah 250 orang kot. Macam biasalah... bab menggoreng ni aku memang terror. Lawyer tak jadilah katakan......so teks2 ni tak main la hahaha. Aku turun je dari pentas, mr. chairman cakap, ada gaya ketua wanita la...(hahahaha... kan ke aku ni bakal Ahli Parlimen Parit Buntar - kawan aku kata kalau nak menang kena bertanding atas tiket PKRlah hehehe). Cerita pasal public speaking ni, ia adalah sebahagian daripada kerja aku sejak dulu sebab sebelum ni aku terlibat dengan kerja2 pembangunan NGO belia dan aku kerap attend majlis diorang. Jadi memang kena pandai goreng, tambah NGO ni vocal semacam.Tapi bila aku tukar kerja dan bergaul dengan orang-orang korporat ni aku rasa bimbanglah sebab nak goreng mesti ada substance. Kalau cakap pasal pembangunan belia memanglah aku tahu. Ni kerja pun baru 85 hari. Baru nak pandai kelentong sikit2. So memang aku risau jugaklahkan mula-mula tu. Tapi dah dasar pegawai belia kalau dapat mikrofon....heh macam kena sawan mikrofon.


My problem is that I always feel “macam bagus” or being good when I find that I’m the most terror about the topic or there are no others who are finer around me. But I will become humble, and dare not to give any opinion to people which I think “probably” lebih bagus dari aku. Foolish sense, rasa cam bodohlah. Segan pun ada. Rendah diri pun ada. Pesan kawan aku, we must think that we are the cleverer, and wiser of our work. Doesn’t matter how good or how clever they are, this is our specialty. We are the expertise in this field, lawyer pon tak leh lawan ke’master’an kita, tau tak?. So kau goreng sajalah, talk with full confident, of course people will believe. Hehe…..

As ciktiny said, we can’t see how good we are but people do. Walau kita rasa kita ni cam biasa jer. But people looking at us can see either we are good or hampeh. Either kita ni menawan atau berkarisma atau bla…bla…bla….Macam kaulah, dapat 4.00 kau rasa macam biasa-biasa jer…Cuba orang yang dengar…wow terror minah ni. Yeke? Hehehe

Syukur Alhamdulillah, hidup aku ada semua yang aku perlu, bukan apa yang aku mahu. Sebab hanya tuhan yang tahu apa yang aku perlu instead of giving me what I want. Sebab apa yang aku mahu itu…tak tercapai dek tangan menjangkau tinggi sampai langit yang ke tujuh : tiny, aku amik tagline kau, hehe.

And remember this,

“The happiest people in the world are not those who dont't have problems, but those who learn to live with things that are less than perfect”

-mabrood.blogspot.com

3 comments:

Kaktiny said...

HIDUP KAKLONG... YEEEEZZZZIIIPPEEEE......

I TRULLY ADORE YOU... hhehehahha...

jangan luper..malam ni gi gym and mlm esok swimming..

Anonymous said...

mmm....memang ada tokoh jadi ketua wanita..oppss..baik jadi ketua muslimat bahagian..
nnt ada peluang la menang..
oklah.. baguslah cite pengalaman awk yg hebat2 ni.. boleh jadi sumber inspirasi kami anak2 marhaen ni.
malam esok boleh ke kita bowling? takpun late supper kat kedai mamak pun okay... ajak na sekali..
bye...

Kak Long said...

Kadang-kadang kena motivasikan diri sendiri. Tak kiralah perasan bagus ke apa ke....lantaklah apa orang nak fikirkan. Yang penting I feel good. Budak kampung...bila nak pi menjala lagi? Nanti kalau buat ikan kering puyu dan sepat meh la hulur-hulur kat sini sikit....