Tuesday, May 27, 2008

Ke Pantai Timur

Majlis kawin adik berjalan lancar walaupun agak kelam kabut sebab banyak benda yang tak masuk dalam check list tiba-tiba muncul di saat akhir. Apa pun lega hati sebab akhirnya adik aku nan seorang ini telah menjadi seorang suami dan sudah pasti akan mengubah seluruh kehidupannya. Adik aku, yang paling aku bimbangkan selama ini. Adik aku yang selalu buat hati Kak Long gusar, kini seorang suami. Alhamdulillah.

Perjalanan ke Kuala Berang dari Kuala Kurau memang memenatkan. Campur rehat dan berhenti, dalam 9 jam juga. Sementelah di Terengganu sedang berlangsung Sukma, maka semua hotel dan chalet penuh, full booking. Nasib baiklah ada networking NGO di sana. So melalui Pengerusi Majlis Belia Daerah, dapatlah kami menginap di chalet milik sahabatnya, orang tempatan. Dalam erti kata lain kami memonopoli tempat tu sebab memang tak ada guest lain pada masa itu.

So, next duty adalah majlis di sebelah keluarga Kak Long pula. Dua adik Kak Long dah kawin, lima lagi menanti.......

4 comments:

Kaktiny said...

tertunai sudah satu lagi tanggungjawab kaklong sebagai kaklong..

hujung bulan depan result keluar weh.. cuak gak aku nih..(walaupun sasarkan ke langit - tapi realiti mcm menakutkan jer..) waaaaa...waaaa...

Anonymous said...

owh org kuala kurau kaklong nih yer? saya org tepeng

Kak Long said...

eheh orang kampung rupanya

Anonymous said...

haa nampak gayenye gitu le kaklong. abah teman dulu kerja dekat alor pongsu. :D malah teman ada kawan dekat kuala kurau tuh. pernah makan laksa dekat depan bomba. eheheheheh