Thursday, May 22, 2008

Mimpi kena kejar

Mimpi kena kejar dengan orang jahat memang sinonim dengan aku. Tapi mimpi tu tak selalulah berlaku. Hanya sesekali. Masalahnya mimpi aku tak ada jenis lain, mesti mimpi kena kejar. Orang jahat nak apa-apakan aku, nak bunuh aku. Huh....kenapa aku tak pernah dapat mimpi best?


Tapi mimpi malam tadi, yang kejar tu muka dia jelas aku tengok, aku boleh ingat dan imagine muka dia sampai sekarang. Berlaku kat tempat awam lagi, kat pusat kraftangan . Besar bangunan tu. Aku ke sana dengan kanda tapi kami terpisah sebab aku terlalu ghairah membelek macam-macam kraftangan yang pada aku memang unik. Dan si penjahat yang kejar aku tu salah seorang penjaja kat situ, pada asalnya hanya nak mengganggu aku, bila aku tak layan, dia siap panggil kawan-kawan dia kejar aku. Aku call hp kanda, tak dapat. Aku rasa nak nangis. Tempat tu besar sangat dan aku tak tau mana pintu keluar ke parking kereta. Akhirnya aku lari nyorok dalam tandas lelaki, nafas aku termengah-mengah. Aku dengar suara diorang yang kejar aku kat luar. Aku bagi isyarat kat bangla penjaga tandas suruh senyap dan jangan bagitau apa-apa kat depa. Takutnya aku masa tu, bersendirian.


Ya, aku bersendirian dan aku diganggu. Hidup aku tak selamat lagi. Mimpi apa ini?

3 comments:

Kaktiny said...

mimpi biasanya terbalik..
mungkin makna mimpi tu, kaklong akan dapat lebih ramai kawan dan takut kaklong tu akan menjadi happy yang sangat2 dgn kawan2..

Selamat atau tidak hidup kita bukan datang melalui mimpi.. realiti kehidupan telah Allah aturkan..

takyah pikir banyak.. malam ni jom gi swimming, smlm takleh pegi sbb hujan.. hehehhe..

Kak Long said...

ee....memang tanak pikir banyak, tapi asyik nk cari makanan jer la skg ni. harus kena swimming nih.

Anonymous said...

owhhh dalam mimpi...semua tempat jadik luas. ehehehe