Friday, May 16, 2008

Tentang seseorang (2)

Pagi tadi aku merayu dekat kanda benarkan aku pergi Kuching. Dia kata pergilah. U all berdua ni bukan main lagi ye. Hish.....bila budak pandai berkumpul, jadilah budak-budak pandai-pandai...hahahaha aku gelak bila dia kata macam tu.

Sebenarnya sebelum ni aku mengaku aku tak ada kawan. Aku ni jenis standing alone. Pergi makan sorang, pergi shopping sorang. Pendek kata memang kawan-kawan aku terhad setakat urusan kerja sahaja. Tak ada yang betul betul rapat yang aku boleh bercerita dari A sampai Z macam kampung boy. Tapi dia ni dok jauh.....kadang2 lesap berbulan buat aku tensen jer.

So seseorang yang aku nak cerita ni sama backgroundnya dengan kampung boy. Dua-dua lawyer tak jadi. Sebab tu aku admire diorang. Aku ni kan dulu memang cita-cita nak jadi lawyer, tapi dah patah hati. Aku ingat lagi bila aku kata aku nak ambil jurusan undang-undang selepas STPM. Mak aku tanya berapa lama baru dapat jadi lawyer? Aku kata masuk U 4 tahun, practice 3 tahu, so 7 tahunlah. Lamanya, macam ni botaklah kepala mak dengan ayah. Pap! Umpama satu tamparan kat muka aku. Dan sejak tu aku dah tau dah....aku hanya layak berdebat di tengah sawah.....

Sahabat aku ni, aku kenal masa kami mendaftar untuk program master. Nak jadi cerita aku tengok dia ni peramahnya yang amat! Rupa-rupanya rumah kami pun dekat. Sepelaung jer kata orang kampung. Dan sejak tu kami pun selalu contact2 dan mula belajar bersama. Malah aku rasa seronok sangat sebab sejak beberapa tahun ni aku memang boring giler....sebab selain opis dan rumah aku tak de sesiapa yang boleh buat hidup aku terisi. Kalau aku tensen aku akan ronda-ronda KL sorang-sorang atau ambil cuti dan pi window shopping sorang2 seharian. Sambil tu aku telefonlah sesapa yang aku boleh ajak bersembang. Tapi kebanyakan sahabat yang pernah rapat dengan aku masa sekolah atau poli dulu tak tinggal kat KL.

Tambah-tambah bila ada garuda melanda....lagilah aku tak tau nak pegi mana. Abis-abis aku pi Shah Alam ajak adik aku pi tengok wayang atau lepak2 kat rumah dia. Kalau hari kerja aku akan dok kat opis sampai lepas maghrib baru balik rumah dan terus masuk tido....Betapa boringnya hidup aku yang berkerjaya dan berpelajaran nikan? Anyway aku sekarang sedang belajar untuk hidup dalam keadaan yang less than perfect. Takkan ada yang sempurna dalam dunia nikan?

Untuk sahabat aku tiny, being ur friends is a wonderful moment i ever had. Marilah kita sama-sama mencapai impian yang kita imaginasikan tak terhad sampai langit ke tujuh! hehehe

No comments: