Sunday, February 1, 2009

sms emak

Sedang bermesyuarat di Kajang Khamis lalu, tiba-tiba sms masuk

mak : ngapang diulah, kada dangar khabar berita?
aku : sibuk kerja, esok kami balik

Jumaat, aku dan kanda cabut balik ke kampung...emak sudah rindu.

Tampat jauh lagi dikanang
Inikan pula tampat baudaq

Perjalanan jadi singkat...banyak sungguh cerita antara kami. Jarang kami dapat bersembang 4 jam non-stop. Moment-moment seperti ini amat berharga. Kerana di Kota Batu ini kita terlalu sibuk mengejar kebendaan. Sehingga kita terlepas banyak perkara, aku akui itu. Marilah kita kenangkan saat-saat yang indah sahaja.
Aku, Kak Long ingin belajar supaya menjadi orang yang cepat lupa (tidak berdendam). Kata Kanda, kadangkala nasihat mak ayah, suami, adik beradik atau kawan pun tak tentu dapat mengubah kita. Kita perlu third party iaitu yang tak kenal kita, yang tak menyebelahi sesiapa. Yang akan memberikan pandangan tanpa bias apa-apa. Tapi kita sendiri mesti jujur dan tidak perasan yang kita sahaja yang betul. Kanda kata ok, pergilah. Yay!Aku sms segera menantu aku. Ayah benarkan umi pergi!

5 comments:

lupekanje said...

susah gak nak melupakan saat2 tk indah....dengan hanya mengenang saat indah?
Hati ini masih kotor rupa nya.

Leyla Shuri said...

salam k long,

tadi terdelete komen yg ditulis di blog jahrera. tersalah tekan butang, mungkin terdelete, sori ye.

apa itu bahasa banjar?
Sempat baca sebelum terdelete.

Unknown said...

salammm..... nangapak diulah.... :)

ladylikeme said...

pegi mana nie??naper xciter???hehehehheh..sajer nak sibukkk

Kak Long said...

acik > benar, hati manusia manusia biasa memang ada sedikit kekotoran, tidak seperti Rasul kita yang hatinya telah dicuci oleh malaikat Jibril pembawa wahyu (betulkan kalaub saya salah)

kak lela > bahasa banjar macam bahasa jawa .....itu adalah berdasarkan keturunan dan asal usul tempat.

Shifu67 > Hm...banjar rakai saya nih hehehe

ladylikeme > pegi balik kampung la sayang oiii