Thursday, February 5, 2009

Sejuk aircond

Aku buat komen dalam borang maklumbalas kepuasan pelanggan.
"sila kurangkan sedikit suhu aircond, ianya terlalu sejuk sehingga mewujudkan suasana pembelajaran yang tidak kondusif"
Staf komplain, depa tak layan. Jadi disuruhnya aku yg komplain, sebagai pelanggan.
Aku memang tak tahan sejuk. Lebih tiga jam aku akan mula rasa perut aku berputar, lapar dan loya. Kalau aku tak keluar juga dari suasana tu or find something macam minum air panas ke, sure kesudahannya migrain. Sebab tu aku tak tahan dok kat library lama-lama, terutama kat koleksi khas tu......itu sebabnya dah pegi beberapa kali, balik jer migrain. Adoilar....
Masalahkan diri aku? Sejuk pun migrain, panas pun migrain. Dan sebab tu la aku prefer pi sana takat hantar dan pinjam buku jer. Or lebih baik pi national library sahaja, kalau sejuk boleh gak pindah ke kerusi meja kat area luar.
Kat office pun sama, bila sejuk jer mula la aku tak boleh buat kerja, sorok tangan dalam poket baju sejuk. Hish! Nampak sangat aku tak sesuai dok kat negara empat musim. Tapikan masa kat Delhi dulu, time tu memang sejuk giler tapi boleh pulak aku tahan, mungkin sebab itu sejuk semulajadi kot, cumanya kulit aku habis gatal-gatal. Bermasalah betul perempuan sorang ni!

1 comment:

lupekanje said...

memang...kat opis ni, kkdg rasa nak pakai sarong tangan je...sejuk yang melampau sampaikan acik rasa bisa sampai ke tulang....
Yang ianya kalu gi OT ari coti...orang tk ramai...lagikkkla sejuk...huhu...tpi da kijer banyakk...tepaksala hadapi ...lainla klu suis nya ada kat tepi dinding tu kann.