Monday, February 9, 2009

Kak Yam

"U asal orang mana?"
"I orang sini, KL"
"Dah lama kerja kat sana?"
"17 tahun"
"Wow lama tu, family ada kat sinilah?"
"No, I'm alone" jawabnya nada riang
"What do you mean alone?"
"I tak ada family, I anak yatim piatu, tak ada adik-beradik and I'm not married"
Aku terdiam seketika, terbit rasa kagum pada dia.
Katanya, dia pernah melalui empat hubungan, semua berakhir dengan kecewa.
dan apabila dia pasrah, menjalani hidup dengan gembira, telah berjaya dengan kerjaya, muncul seseorang menagih cintanya.
"At my age, kalau tak kahwin pun I tak kesah, I'm independant, I ada apa yang I nak. I'm happy. Really I'm happy with who I'm, with my life. This is me. Tapi kalau I berkahwin, not really because I need a man in my life but, menyempunakan sebahagian daripada kehendak agama Islam, iaitu berkahwin".
Dia memberikan name card padaku. Aku baca nama dan jawatannya.
"I'm sorry, I didn't bring my card, I datang sini solo, I only bring myself. Only me. Anyway nice to meet you, hope we can communicate later. Maybe through email?"
"Yes, I love too"
Kami berjumpa pertama kali sewaktu sama-sama lunch dalam bilik VIP. Huh??? Aku juga hairan bila menerima jemputan itu. Sebab aku datang senyap2, tak ada orang kenal aku. Dan tentulah ke mana pun aku pergi, tak pernah membawa title itu. Hm...marketing strategy??? Apa-apalah..dan Kak Yam juga menerima jemputan yag sama. Di situlah kali pertama kami berjumpa.

1 comment:

lupekanje said...

hmm...sepi itu indah, apakala kita menghargai kehidupan ini.