Friday, January 30, 2009

Berangkai

Hari ini kami keluar breakfast berangkai (sebab bos cuti CNY). Barulah aku dapat khabar berita sekeliling aku. Di pejabat ini aku selalu berkurung dalam bilik sahaja. Barulah aku tahu itu ini. Banyak rupanya yang berlaku tapi aku tak tahu....akhirnya aku putuskan...tak apa, yang penting NIAT.....kerja sahajalah Kak Long. Dengat niat itu kau akan gembira dengan apa yang kau buat. Niat bekerja mencari rezeki yang halal dan menjalankan kewajipan sebagai seorang pekerja yang dibayar gaji. Kata akak Sham, sebab itu akak tak risau!

2 comments:

ladylikeme said...

btul..betul..betul....:))

ns said...

keluar g keje dgn niat keje dgn bersungguh2 utk cari rezeki dan keluar g keje tanpa niat ape2 mmg berbeza. Betul ;)

Itu lah kelebihan kalo kita berniat sebelum buat ape2 kot kan.