Saturday, January 24, 2009

Yay!!! Akhirnya aku dapat cuti yang sebenar dan benar2 dapat habiskan masa aku dengan benda2 yang tak sempat aku buat dalam beberapa hari kebelakangan ini. Memblog! Memang….aku bz giler mengejar KPI tahun 2009, yang dengan penuh berkobar-kobar aku mulakan dari 2 Januari iaitu sebaik sahaja bilik kerja aku diubah suai. Semangat bekerja yang diperbarui!!! Selain dari tugas2 rutin di pejabat, aku juga mesti mencapai 96 onsite visit (minimum). Dan sudah tentulah assignment yang bertimbun juga buat aku tak senang duduk. Sekadar melawat blog kawan-kawan dan tinggal komen satu dua…itu sahajalah…..

Hm…empat hari aku cuti ni….dan aku dah janji, tak nak fikir pasal kerja dan study aku. Aku betul2 nak cuti kali nih….

Pagi tadi………ber es-m-es


aku :
Hang balik kg ke?
sahabat :
Aah. Blk kulim. Ada kt area ipoh dah. Hang x blk kg ka? Cuti lama ni hehehe
aku :
Esok balik n9. Laki aku kerja hari ni. Aku bukan apa tetiba tringat statement ‘kalau dia sahabat awak tentu dia bgtau klu dia blk kg’….%#$&&)(*(%^$$#@%$&U)()! bla bla….
sahabat :
hish hang ni …….**^&%%^$#@@$%^&%*& keh keh keh ada ka ruled & regulation kita 2 org utk bgtau mana kita nak pi? Tak penah pun kan. Pasai…..kita sahabat, bukan affairs…hehehe
aku :
hehe…aku tau la, agaknya hormon aku tak betul kot @#$#%^&*
sahabat :
memang gila la, gila berani mati! kahkahkah...hang tengah boring la tu...#$%$^^&^^%%@#@^*&(*)(*()*&^ Alhamdulillah………..
aku :
betui2 bla bla dan bla………………….

Oklah dah ber sms dan melapor apa yang patut kat sahabat aku…

Dan ini la ni saat berbahagia aku hari ini……

Mula2 pi my favorite place, national library hantar buku……..dan juga meminjam buku lagi…(yang ni bukan untuk assignment) aku suka2 nak baca.



Otw balik, aku plan nak pegi butik Al-Jabar kat Seksyen 8 Bandar baru Bangi, tapi jalan jem giler, udahnya aku melencong kat tempat lain…………….

Aku beli barang skin care aku yg dah nak abis……..




Barang skin care 3 ketul ni pun dah RM1000++ , tinggi maintenance mak datin ni tau….(tapi sebab aku pakai ni share dengan kanda maka kos dia pun kami share la…hahaha. Sponsor 100% ???. No way……ini nama dia commitment (kata kanda).

Dan jugak nih!!! (tak masuk dalam agenda pembelian) Ini namanya terapi diri hehehe. Siap pakai terus tu……….yang ni rahsia, kanda tak tau, hehehe…..alah, kan saya bekerja???



Lepas tu dah dapat barang tu aku pun call kanda, dia punya meeting tak abis-abis lagi, sudahnya aku pun melencong ke sini…..(hehehe…kau jangan marah ye Tiny, len kali kita pi sama2 ok)



Hm…….buat manicure + pedicure +hair wash…package baru RM115. Ok apa??? Jom jom jom…kita memanja kan diri. Tempat dia memang menenangkan dan ini bukan la first time pun aku datang sini..tapi kat sini parking susah sikit la kalau hari kerja…..

Lepas tu baru la aku balik rumah…….tak sabar2 nak masuk blog………

Hm….tengah taruk entry ni, tetiba kanda pun balik….begitu ceria sekali menghadiahkan ciuman kat pipi aku sambil melafazkan the king scout miss u very much!!! Hahaha……..inilah ………my lovely King Scout!






Ini lah kebanggaan kanda. Dia memang seorang ahli pengakap tegar!!!. Malah modal I'm a king scout tula yang tak larat aku dengar, hehehe...I love u my king scout!!! Gambar ni aku amek masa kami naik motor kapcai ayah aku ronda-ronda keliling kampung hehehe.......




Nampak dengan jelas kanda kesayangan aku??? Why now…hm…yang ini dipublishkan dengan izin ok. Lagi pun selama ni dia selalu tanya……ada tak aku tulis pasal dia, tak nak ke taruk gambar dia kat blog aku…..

Sayang… you tak nak ke taruk muka abang yang hensem ni kat blog you???
Alahai…..aku bukan apa, nanti apa orang kata, buatnya sanak sedara ke kengkawan ke tengok aku publishkan wajah lelaki kesayangan aku……………... Tapi last sekali aku fikir AAK??? Hehehe

Kanda nikan, kalau bergambar, bila aku suruh posing…aku rasa sampai bila-bila pun itulah kekdah berposing dia, ini aku taruk dua jer……ada banyak lagi gambar dengan posing yang sama, tapi lokasi dan masa yang berbeza…nama dia posing teruja hehehe……




Ok2 dah le tu ....hehehe.......kalau aku taruk lebih pun sama gak kekdah posingnya, cukup-cukup la tu ye............

Dan agenda-agenda aku seterusnya sempena cuti kali ini……….……

Esok balik jengok mak mertua kat NS, balik kampung aku minggu depan...harap2 dah selesai renovation Chalet Kuala Gula. Aku dah rindu sangat nak makan kat sana, kanda pun sama, mak ayah aku pun sama. Last month kami balik beria-ria plan nak gather-gather kat sana makan seafood puas-puas, juga will be joining us, kak ungku dan ady (dan juga anak-anak kak ungku) sebab time tu dorang balik Taiping. Tapi janji tinggal janji, tak jadi....kanda konfemkan dengan tauke restoran tu...tak siap lagik renovation...alahai....kempunan aku............(harus diingat kami tak jadi makan di sana sebab tempat tu belum selesai renovation) Jadik??? sudahnya malam tu kami sekeluarga pi makan2 kat Parit Buntar ajelah (walau pun dah sempadan Penang dan memang nak pi sana pun (mee udang sg dua) ntah camana otw tu ternampak tempat makan yang ramai benor orang.........macam best jer.....maka di situ sahajalah kami menjamu makan malam kami (tanpa kehadiran ady dan kakungku) Itulah kesahnya.

Ok, Lusa ada barbeque kat rumah aku, keluarga bakal besan akan datang berkunjung.........

Tulat…..gua nak lepak kat rumah puas2 sambil melayar……….mimpi hehehe

Tonggeng....(ada ka???) kerja balik la......nak mengadap klien aku yang telah menyaman Kerajaan Malaysia...hehehe (setahun tau aku mempersiapkan diri )

Ok semua, moga anda semua akan ENJOY cuti kali ini….

PEACE!!!!!



AND PEACE !!!!!
(nak promote sikit dua orang daripada 5 orang cucu wan mude yang comel2 belake....)

7 comments:

iina said...

Wah2.. sudah ada keberanian ;) teruskan.. dengan semangat baru dan keazaman baru ekk.. selamat bercuti betul2 jangan lepaskan masa cuti ini untuk rehat2 dan tenangkan fikiran ;)

Kak Long said...

iina > dulu rasa tak perlu tonjolkan family, tapi sekarang rasa perlu sebab takut orang fikir "lain" bila kita sorok2 gambar (terutama gambar laki la). Sebab ada orang yang black list gambar laki kat blog dia dan fikir kita pun cam dia. Adoilar...dunia...dunia...

kah kah kah....hari ni dapat motivasi dari sahabat tercinta...tu yang semakin berani tuh...patutnya entry hari ni bukan yang ini tau...ada entry lain yg saya cupis (cut and paste) dan buat ulasan, tapi cancel la...tak jadi atas nasihat seorang sahabat.

..kepada sahabat....tengkiu tengkiu very much, I LOVE U.

Anonymous said...

*hugs & kisses*
salam kak long!
maaf sbb lama menyembunyi diri.

seronok membaca tentang kak long yg semakin ceria.
have a great holiday!
*hugs & kisses*

-nimy-

Kak Long said...

nimy > rindunya kaklong dengan kamu...lamanya menyepi??? Di mana sekarang??? Kalau dah ada di Mesia....jom la Kak long nak belanja....

tentangseseorang said...

belum siap renovate lagik...baru lalu hari sabtu hari tu. balik dari nibong tebal lalu ikut kuala kurau then ikut kuala gula.

Kak Long said...

ady > belum??? alahai...kempunan lagik la den...ketam masak sweet and sour dia marveles tau!!! Ikan sembilang bakar...apa lagi ek...udang sambal petai, sotong goreng tepung.....siakap masak tiga rasa..tomyam campur, mmm...kerang bakar cecah air asam, kangkung goreng belacan alahai...telan air liur jela nampaknya......

ladylikeme said...

wah..wah..kampng kak long kat mana??