Tuesday, January 6, 2009

Akhirnya.........

Akhirnya, bangah bertemu pilihan hatinya. Bukan sebelum ni tak ada....ada.....tapi tak pernah berkekalan....tak de chemistry kot. Lega aku. Bukan apa sejak awal tahun lepas kanda membebel, diberinya dateline sampai hujung tahun aje. Mesti kawen! Umur dah 30 tahun. Minggu lepas aku dan kanda menziarah keluarga sebelah sana, berkenalan. Kemarin dulu, bangah menelefon, tanya bentuk cincin macamana nak dibelinya. Kemarin waktu aku balik kerja, bangah serahkan aku paper bag. Aku tengok kat dalam ada kotak cincin. Cantik! Dia minta aku simpankan sampai hari majlis pertunangan. Bila? End of February, Insyaallah. Maknanya bulan Febuari ni aku akan sibuk buat persiapan untuk hantaran, 7 dulang jer. Dan kemudian perlahan-lahan buat persiapan untuk reception samada pertengahan atau hujung tahun ni. Kali ni kalau boleh aku nak buat perfect sikitla, majlis kawen yang last. Dulu masa si bongsu kawen, aku juga yang bertungkus-lumus dari majlis bertunang, akad nikah dan reception. Tapi agaknya kali ni mudah sikit kot sebab anak lelaki. Aku dan kanda sangat happy dengan perkembangan ini. Harapan kami bila dah kawen hidup bangah akan lebih teratur dan tak dela kami risau kalau tinggal rumah lama2 atau nak pi dating ker, atau nak pi holiday ker...sebab dia pon dah berteman....hehehe, sabar jelah, apa jenis umi aku ni.

7 comments:

chinta said...

hehehe..ada dateline umur 30 thn mesti kahwin!! selamat menguruskan perkahwinan yek...tema ape?

Kaktiny said...

aku 'chop' nk gubah dan hias bakul buah.. hihihi...

lupekanje said...

tahniah buat bangah kaklong tuh..

Kak Long said...

chinta > hehehe, ayah die yang letak dateline tu....sebab asyik balik berembun je kot:)

tiny > tengkiu, tengkiu. bakul dah ada mai amik kat rumah aku hehehe

chinta > bangah nak kaler biru untuk tunang.

Kak Long said...

acik > alhamdulillah, all parents akan rasa macam selesai tugas bila anak2 dah kawen. Wpun tak selesai lagi sebenarnya

ladylikeme said...

wah..tahniah..tahniah...selamat menguruskan perkahwinan dan semoga semuanyer berjalan ngan lancar.

Kak Long said...

LADYLIKEME > TQ TQ