Monday, January 12, 2009

Hipokrik atau adaptive

Ini kata Dr. Fadzilah Kamsah. Menjawab persoalan aku selama ni. Dulu aku rasa confuse, tapi aku jelas sekarang. Camana hal ni boleh jadi? Hal ni start masa aku mula2 kerja kat sini. Ada sorang akak tu ramai orang tak suka dia. Dan aku berkawan dengan dia. Aku rasa ok jer. Walaupun ada la sikit2 perangai dia aku tak berkenan. Tapi tak pela, kelemahan dia. Yela kalau sumer orang tak nak kawan dia, aku plak dok kawan dengan dia....aku hipokrik ke??? Taklah...tu namanya adaptive. Wpun dalam hati aku kadang2 ada gak tak puas hati dengan dia, tapi aku masih layan dia dengan baik cam besa....Tapi ada org yg tak bertegur dgn dia pun ada, termasuk sorang sahabat aku. la ni sahabat aku tu dan dan akak tu dua2 dah kena posting......jadinya aku memutuskan siapa pun yang muncul dalam hidup aku, kalau aku dah terima sebagai kawan tu, aku akan adaptivekan diri aku. Sebab tu aku tak mudah terima kawan rapat . Sebabnya aku kadang2 penat nak jadi adaptive. So kalau aku memilih tentu ada sebabnya. Bukan sombong. Yes aku kawan sumer tapi nak rapat memang aku memilih. Pasal nak menghadapi proses penyesuaian ni bukan mudah. Kena banyak toleransi dan banyak give and take. Macam perkahwinan jugak...kan kan kan

1 comment:

ladylikeme said...

betul..betul..betul...sangat setuju....