Thursday, January 29, 2009

khabar-khabar gembira

Khabar 1

Semalam dia menelefon aku, menyatakan khabar gembira. Alhamdulillah…akhirnya! Dan aku dengan tak sabar-sabar juga menelefon sahabat seorang lagi…berkongsi gembira itu…

Khabar 2

Wow….aku salute sangat. Aku tanya adakah ia kesan program ESQ yang diikutinya. Ya…ia sgt membantu, itu katanya. Hm….dengan masalah tak berkesudahan yang dihadapinya, aku percaya kalau dia boleh jadi seperti itu, memang dia benar2 telah berjaya mengatasi kemelut itu. Walau pun pihak di sana makin teruk……..tapi dia makin bagus!

Khabar 3

Membaca blog dan melihat kekuatan yang dia ada sekarang………….sahabat ini memang hebat, aku mahu menumpang sedikit kekuatan dia, itu yang pernah aku nyatakan…….

Dikelilingi orang-orang biasa, tetapi telah menjadi hebat kerana pengalaman mereka, banyak yang aku belajar……….buat aku berfikir, apa pun yang berlaku dalam kehidupan kita, lihatlah dari sudut yang positif……….inilah warna2 kehidupan..………life is beautiful!

7 comments:

lupekanje said...

tak nak kongsi ke kegembiraan briter gumbira itu???.heheh..tumpang gumbira gakla...

ladylikeme said...

samalah..tumpang gembira..semoga apa yang digembirakan berkekalan hendaknyerrr..aminnn

suara said...

Salam kak long....
ESQ. Su pun ada dgr ttg program tu. 'Terlalu menarik dan berkesan di jiwa, sukar nak dijelaskan dengan kata-kata.' komen seorang teman yg dah mengikutinya.

Su pun teringin nak join, walaupun mendengarkan ttg yurannya mmg buat su melopong seketika. Semoga Allah permudahkan.

Kak Long said...

acik > dengar kawan2 gembira pun dah buat kita gembirakan?

ladylikeme > yes, mendoakan semua insan disekeliling kita bahagia, dan untuk kita juga...amin...

suara > pergilah...saya teringin nk pergi tapi kekangan masa...sebab 3 hari....insyaallah kalau ada rezeki nak pergi juga nanti, yuran dia memang mahal tapi berbaloi...

ns said...

ye betul tu..life is beutiful :)kalau kita pandai corakknya :)

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

apakah khabar kegembiraan tu, x leh share ke long

Mrs.MH said...

best nya reading your blog ni...