Friday, November 21, 2008

serabut

Biasala kan ada masa kita macam bagus dan under control......ada masa serabut serabai. Minggu ni aku macam semput sikit. Dengan kerja opis melonggok, pastu terkejar ke sana ke mari jumpa client. Tenant apartment aku plak tak sudah2 soh mai rumah ajak dinner, pastu sofa patah nak soh aku repairlah. Mak mertua plak tak berapa sihat, tak lalu makan. Apa yang kita bagi makan semua tak nak. Sampai pagi tadi bila aku hidang sarapan dan ajak dia makan, dia kata rasa cam nak nangis bila org soh makan, sebab tekak dia tak lalu. Kesian mak aku.


Aku plak sehari dua ni macam jadi penyedih tak tentu pasal. Gila apa. Ni nak kena pi course ESQ ni gamaknya........


Semalam sehari suntuk aku mengadap KPIs and KPTs for 5 yrs. Konon kata bos aku, dia nak jadikan Wilayah aku sebagai contoh. Nak present Isnin ni depan bos dari HQ yang nak datang. Nak jadi contoh apa, jenuh dok perah otak, pastu nanti orang lain main cupis je. Macam tak tau. Ni la orang kata, kita yang jenuh buat kerja.......tapi bos dapat nama. Adatla kan. Esok2 kalau aku jadi bos sama jugak kot. Sampai kawan aku kata, nanti aku penat2 buat HQ tiru sebijik -sebijik....Hm...lantakla....aku pon dah penat gila babas nih. Pagi ni aku masuk keja pon jam 10 pagi...hahaha amik kau. Dah pandai dah ngelat....hehehe....

----------------------------------------------------------------------------------


Aku harap hujan lebat yang turun dah berenti dan langit dah cerah balik. Hish....cukup la sekali jadi camni. Walau pon tak jadi dgn aku, aku yang tengok pun penat. Geram pon ada. Memang rasa nak peluku kepala hang cukup2. Naseb la ada orang yang merendah hati maha pemujuk. Kalau aku, aku buat macam r***l jer....buat dek, cakap macam biasa....hehehe...jangan marah. Jom malam ni kita pi tengok wayang.


Lagi satu, nak tak nak hang kena la praktis pakai rate 5 atau 6 (moderate). Jangan memanjang nak pakai rate 10 atau 0 terus..............

Jangan marah no...........

5 comments:

Ungku Nor said...

ehehe..takpe la kaklong.

kakak mang slalu kena beralah..err..ada kena mengena dengan entri ke?
tade kan?? tade kaann??

;p

tentangseseorang said...

arrr tajuk entri kita ari nih same la pulak kak. ehehehe

Kaktiny said...

nak ikut pi program ESQ...

yea yea.. tgk wayang.. yea yea..

................
tak tak... tak marah eh.. mana ada marah..

eh eh... pehal plak aku yang tulun jawabkan.. aku 'pun' tak dak kena mengena kan kan kan... kehkehkeh...

Ungku Nor said...

hahahaha..TINY poyo..bluweaaakk ;p

iina said...

yang tahu dan buat2 cam tak tahu je ;)