Tuesday, November 25, 2008

Cerita-Cerita 2

Cerita I

Tak meningkat, tak menurun jugak, dah stabil kiranya……. Banyak benda yang aku fikir sejak dua menjak ni. Dan aku tak henti2 muhasabah diri, merenung rumput di bumi.
Mesej : Masa graf meningkat kunci mulut seketika, jauhkan diri lepas tu kau mesti tak jadi berkata-kata, kerana diam lebih baik adakalanya.

Cerita II

Bulan memang cantik tapi tak payah la aku nak berangan ke sana, tempat ini adalah yang terbaik buat aku. Hanya aku yang layak, bertahan serta paling sesuai memikul tanggugjawab ini. Orang lain takkan nak dan sanggup pun. Aku adalah yang terpilih. Lagipun dunia hanya sementara. Apa nak kecoh sangat. Ye tak???
Mesej : Bila negatif cepat2 positifkan semula, jangan ambil masa yang lama


Cerita III

Aku harap dia tabah. Aku ingin sekali berpesan begini. Tak kira bagaimana dia diperlakukan, percayalah Allah sentiasa mendengar. Berdoalah, dekatkan diri selalu. Served him as best as you can dan bertakwa padaNYa, pasti hidup akan diberkati. Tentang perasaan sendiri, ya, memang ada pilihan. Satu bebaskan diri, tapi di luar sana mungkin kehidupan lebih sukar lagi. Lebih banyak dugaan menanti. Antara hatinya nan satu berbanding kebahagiaan empat pasang mata yang bening itu, yang manakah lebih penting? Adakala kita perlu berkorban, jangan bimbang pasti ada reward menanti. Malah sudah dijanjikan olehNYa kepada orang yang sabar.
Mesej : rezeki dan ujian, selalu seimbang

2 comments:

Ungku Nor said...

bulan memang cantik..kalau tengok dari jauh laa.

kalau dekat, nak bernafas pun kena ada tong oksigen..hehehe sanggup? ;p

Kaktiny said...

Cerita I
Betu.. adakalanya diam lebih baik dari bercakap..

Cerita II
You are the choosen one.. selected to be there.. the best among the rest…

Cerita III
Kesian dia.. aku patut bersyukurr... sgt2 bersyukurr…. Aku doakan semoga dia tabah.. (walaupun aku tahu sukar.. tak semudah menulis bait ayat..)

Cerita IV
Hidup kan umpama roda.. kau dah puas dibawah, dilenyek dan digolek.. ini masa untuk kau kecapi bahagia.. dgn cara tersendiri.. dgn bahasa sendiri…

Cerita V
Cium pipi?.. cheh... BUDAK2.. (hehehe.. budak?.. badan dh cam b*dak.. kahkahkah.. isy... tak baik aku nih tau..)

Cerita VI
Aku suka cara penulisan kau yang kali ini.. bermesej dan unik.. tersurat dan tersirat.. menarik.. hebat..

(Show your very best for tomorrow.. jgn lupa update tau… MORNING GLORY… hihihiiii… ko mmg sesuai dengan gelaran tu… setelah aku sendiri berjaya ‘mendengar perbualan’ semalam… hihihi…)