Tuesday, November 25, 2008

Cerita-Cerita

Cerita I

Sebelum bercakap berfikir dulu, sebab percakapan tak boleh ditarik balik
Tapikan boleh minta maaf……………..
Once you have created the damage, it is not easy for you to repair
Orang memang memaafkan, tapi kesannya???

Mesej : Sesekali berkata-kata hm…amik kau

Cerita II

I akan bagi masa kat diri I pujuk U selama seminggu
Lepas tu kalau tak berjaya I pulak merajuk, nanti I nangis la….

Mesej : Hm…tahu takut


Cerita III

Tiga hari tak payah masak……I belanja, order apa sahaja
U migraine nanti I urut kepala U
U dah ok ke, apa kata hari ni U pergi spa relax2, I sponsor
Minyak kereta dah isi penuh
Nanti I bayarkan yuran u ok (ini sudah bagus, tak penah2 offer)

Mesej : jadilah pisau cukur pada yang sayang, jangan lurus bendul sangat

Cerita IV

Kalau dorang nak buat pasal dan tak nak datang rumah ni sampai kiamat pun aku peduli apa. Depa tu buluh kasap (tolong explain pada org yang bagi statement nih…hehehe)
Mesej : Ada masa kena selfish


Cerita V

Agaknya orang lain kalau kat tempat aku, duduk rumah silang kaki, kilat kuku dan ngabihkan boreh je
Tak kuasa nak pegang berus tandas……….Inikan pulak nak buang taik tikus!!!!
Mesej : Tak de orang lain layak dibandingkan dengan aku kecuali cleaner opis aku. keh keh keh

Cerita VI

I’m a future KP la, U yang cakapkan??? So I mesti ada ketegasan, pendirian dan juga tak mudah dibuli (selain cerdik pandai yang semestinya dah sedia ada). Sedikit perasaan tak de hati perut amatlah diperlukan untuk membina characteristic tersebut. Jadi jangan terkejutlah dengan bahasa-bahasa indah itu……
Mesej : Yes! Gua caya sama gua

3 comments:

Kaktiny said...

Cerita I
apa susah.. sendiri buat... sendiri tanggung ler.. hihihi (buleh ker.. kahkahkah)

Cerita II
PADAN MUKA dia.. aku suka.. aku suka... tau pun... buatlah lagi kalau dia berani.. kehkehkeh...

Cerita III
NI LAGIII AKU SUKA dengar...
SPA???.... jom jom.. pi SPA weh... JOMMM... (sementara dia dh offer, cepat amik and pi bayar yuran tuh.. sekali ngan sem depan gak.. kihkihkih..)

Cerita IV
BULUH KASAP?.. aishehmen.. adoilar… nak kena explain ker?.. kuang kuang kuang… (…buat lemang pun org tak mau… tunggu tumbang jer.. hihihi – tulun perabihkan ayat..kehkehkeh..)


Cerita V
Aah.. kalau org lain.. dh lama masuk group poco-poco lah... tak dak pasai NAK KEMAS SEBIJIK RUMAH tu sendiri… siap simpan kemas barang - seal kotak satu2 - siap label bagai cam hang buat tuh…


Cerita VI
YES.. caya sama lu beb…and that’s where you deserve to be.. (or else.. jadik lecturer pun ok gak.. kalau tetiba nk tukar angin kan kan kan.. hehhe)

Cerita lain
MMG CE****… kesian dia..
(tapi makin lawa gilers siot…)

p/s : pasai tu mak aku pesan.. belajar tinggi-tinggi, walau laki gaji tinggi sekalipun – pi KERJA jugak, pegang duit sendiri, amik lesen kete cepat2..
sebab dunia sekarang ni.. MACAM2 buleh jadi...


aku suka citer hang kali nih.. hehehhe

Enche' Adykasyah said...

Forgive and do not forget..

iina said...

Kak long..

Berubat dengan mengubat orang (itu kata dr tuah)..

Semua cerita diatas ada pengajarannya.. yang pasti.. kita mesti ada keyakinan diri.. mesti bijak menangani masalah dan tabah hati.. fikirkan diri sendiri dulu.. pastikan diri punya ilmu.. dan utama.. punya teman sejati dan baik yang bila bersamanya memberikan kebaikan dan sentiasa mengingati kita baik ketika susah atau senang..