Monday, November 24, 2008

Aku bukan mangsa buli

Kata adik aku jangan biar kena buli dengan a**k t**i. Baru aku sedar selama ni aku terlalu baik dan terlalu mengalah. Kesan luaran aku jadi kesayangan. Aku dipuji baik hati dan pandai jaga hati. Kesan dalaman? Gua macam orang gila dwipersonality. Baik dan jahat. Setan dan malaikat. Well , aku rasa kita semua ada dwipersonality. Kita pilih nak jadi apa. Aku plak ada masa2 ,macam penat nak jadi orang baik. Penat dan semput. Jadi aku memutuskan aku tak mahu lagi terlalu menjaga hati orang sampai hati sendiri duka lara. Aku mahu jadi yang selayaknya. Wanita berpelajaran, berkerjaya, berharta macam aku peduli apa dengan apa orang nak kata??? Yang penting aku tahu aku ikhlas. Aku sudah buat yang terbaik untuk insan2 di sekeliling aku. Kanda tahu itu, memadai. Apa orang lain fikir I dont care, pegi mampos dorang semua. Bukan dorang yang membawa aku ke tahap ini. aku tak dapat masuk U dulu pun sapa tak tolong, aku tak de duit nak makan sampai bergadai pon sapa tak tolong. Aku survive membina kehidupan aku dengan segala kepayahan tak sapa tolong kecuali Allah, kerana dia yang maha mengetahui betapa aku berusaha dan berkorban. So, again. I dont care what people think about me. I'm the survivor. I'm here today becoz I deserved for it. Thanks Allah.........

7 comments:

Ungku Nor said...

a**k t**i??

baca banyak kali baru leh tangkap.

kaklong tau akak translet words tu jadik apa masa fes taim baca tadi?

'akak tini'!!!!

tu yg macam takleh terima tu..keh keh keh.

Kak Long said...

kak ungku > akak tiny??? keh keh keh...memang dia selalu buli gua hehehe.....

tentangseseorang said...

kak....
kita kena kesiankan diri sendiri dulu.

mcm yang akak ckp kat ady tuh.

Kaktiny said...

WEIH.. KAK UNGKU... FETNAH tu FETNAH.. FETNAH.... DOSA TAU!!!..
bluweaakkkk....

kaklong tak penah eja nama gua tin'i' ok.. NAMA GUA "TINY"... Y tu yang membezakan gua dgn ORANG lain tau... hihihi...

setakat BERHADAPAN DGN GUA... kaklong tak luak ler.. dia lagi buleh control gue dari gue nak BULI dia.. (walaupun mmg selalu gue BULI dia ajak pi sana sini sinun...)

chaiyok kaklong... I LIKE THOSE WORD that you used... and keep up the spirit...

GIVE A DAMN S*** TO WHAT PEOPLE SAY AND THINK BOUT YOU... YOU KNOW YOURSELF BETTER... and YES, you are much better than THEM!!!.. (they need you more than you need them...)

psstt... hari ni senin ler.. mana depa bukak - depa kan tutup hari isnin... camner nak pi wat hair cream bath...

lepak alamanda jom - lepas maghrib.. aku amik hang.. mana lagik kan... kehkehkeh...

NieZearm said...

org yg suka buli nilah sebenarnya org yg lemah or gagal. dia nak cover kelemahan sendiri dgn cara membuli org lain. :)

chinta said...

kak long, how are you? harap kak long sihat. you are lucky to have friends that always support you whenever the occasion. be strong ok, and sy setuju about u must have sense of belonging and not a quitter. akak ada hak.

iina said...

kak long..

akak pun konfius gak baca mememula ingatkan aktiviti..heheheh

kita belajar dari apa yg terjadi.. tak lalui kita takkan matang ;)