Tuesday, November 11, 2008

bertuah, bahagia dan bersyukur.

Aku tak sakit, aku sihat dan itulah nikmat terbaik yang aku peroleh dariNya.


Aku bertuah kerana dengan kesihatan itu maka aku dapat menjalankan kewajipan sebagai umi, isteri, pekerja, anak, menantu, ipar dan juga pelajar dalam satu masa. Bertuahnya aku.......


Dan kerana aku bertuah maka aku bahagia. Aku bersyukur. Orang yang tak bahagia ialah orang yang tak bersyukur, tidak redha dengan ketentuan Ilahi. Masih melihat segala kekurangan diri sedangkan begitu banyak yang Allah beri setiap hari.


Untuk berkata-kata begini bukan mudah. Aku terpaksa melalui satu fasa yang tak mahu aku lalui lagi. Kadang aku tertanya kenapa selepas semua ini terjadi baru aku nampak kelebihan diri? Baru aku sedar betapa beruntung dan bertuahnya aku. Hm...kita manusia biasa selalu begitu. Kita hanya nampak sesuatu itu selepas diuji. Dalam keadaan biasa-biasa kita selalu lupa.

2 comments:

Ungku Nor said...

bertuahnya kaklong..caya lah
hehehe

Kaktiny said...

kalau takder fasa tu.. ko rasa2 akan ada ker fasa 'bahagia' ni dalam hidup ko?.. mungkin tidaaakk...
mungkin kalau takder fasa 'tak best' dulu dalam hidup ko.. fasa sekarang lagi tak best.. lagi kau stress..

sbb Allah dah bagi fasa tak best tu dulu pada ko, makanya skrg kau melalui fasa yang bahagia dan kau patut bersyukur utk kedua-dua fasa itu..

(aku pun macam tu kan kan kan..)

dan aku dah belajar 'adapt' diri dgn fasa baru ini.. dan aku bahagia dengannya.. (oit.. ada citer terbaru weh.. hehheheh.. nanti aku stori k.. kehkehkeh..)