Friday, October 17, 2008

Positif

She mentioned my name few times yesterday. At least I knew that she realized my silent effort all this while. At least I knew that she appreciated me. That’s enough to motivate myself to become a better person everyday. Even though the way she address her appreciation tu macam ganas la sikit bunyinya. Contohnya, “ dalam bilik ni semua orang tak makan saman, cuma doa orang saja yang makan saman (hehe dua orang tu aku dan mamat hensem la) hahaha……


Dan lagi “Should I tell you how to do it? You should take your own initiative to achieved you KPI, macam maiza dia rajin bla….bla…bla….(wohooo terkembang sikit, astaghfirullah)


Out of the topic discussed, someone has raised up an issue that I never expected. It’s about my name (wohoooo……really never expected) I just smile after my boss gives them an explanation, well everything depends on me? My answer is very simple, all this while, I’m comfortable with who I am. The reason why I didn’t use the title is because I don’t want to create a gap (dah cukup mesra dah. biarlah begini, aku suka) Those who know, know lah…..I don’t mind, please…to me it is not a big issue. Full stop.


Do we need a title to make us better than others? Or to make us feel good? Because I know that I can stand alone proudly with my only name. Coz Kak Long is enough good. Alhamdulillah.

5 comments:

Enche' Adykasyah said...

Hmm.. Sebut nama ada makna tu..
Di tempat kerja saya pun lebih kurang jugak.. Tapi kalau kat sini bila kena puji lebih2 pun bukannya dapat apa. Dapat kerja berlambak-lambak lagi adalah.. Kekadang saya rasa lagi baik tak payah orang sedar tentang kewujudan kita kat tempat kerja.. TApi susah jugak, time assesment nanti..

Akak said...

Salam Kak Long...

Syukur, Alhamdulillah usaha & kerja keras Kak Long dihargai..

Kak Long said...

ady > orang sedar pun susah, orang tak sedar pun susah. dua2 ada pro and con. Tapi memang betul, once bos discover kita boleh buat, alamat kita jela jadi sasaran lepastu. tapikan my ex-boss dulu penah kata orang yang keje bagus memang la kene buat keje lebih sikit...sebab bos percaya kat dia...Tapi nasib baik kat tempat keje sekarang ni tak berlaku perkara macam tu. Sebab masing2 jaga kerja masing.

Ungku Nor said...

err..ape nama sebenor kaklong eh??
*kenyit mata banyak kali ;p*

Kak Long said...

akak > alhamdulillah, tak payah gembar gembur....buat jer dgn ikhlas, yg penting carik makan kan??

kakungku > ada apa pada nama hahahaha....