Wednesday, October 8, 2008

Jari-jari

Semalam tengahari sampailah ke malam aku menahan sakit migrain yang sakitnya Ya Allah. Berjalan pun terhoyong hayang. Bayangkan camana aku bawak kereta semalam. Dalam hati beristighfar, janganlah aku padam atas jalan raya. Sampai rumah aku terus baring dan urut kepala sendiri. Dalam dok mengurut tu tetiba jer aku rindu jari siTiny, huhuhu.....(kekdah putri palace tu memang best la). Sayangnya kanda aku tak berapa reti. Tapi tak pe, jari dia pun boleh pakai gak...walaupun tak berapa reti dia memang rajin menolong time aku tak berupaya nih....


Sedar-sedar je dah jam 6.50 ptg. Masyaallah tak solat asar lagi. Cepat2 aku solat dan turun bawah nak siapkan something untuk berbuka. Tengok2 adik ipar aku baru balik elok je tengah surf internet. Dia kasitau dia pun pose jugak. Alahai, akak tak buat apa2 untuk berbuka sebab terpadam dek migrain. maka kami berbuka jela dengan air panas dan buah kurma. Lepas solat maghrib aku dengan kanda keluar pi cari makan kat luar, pun tak leh telan...rasa nak kuar balik sume-sume. Dah tu balik jelah, kanda tolong bedal abiskan makanan, at the same time kami tapau la untuk adik ipar aku. Sampai rumah terus masuk tido.......


Pagi ni pi keje kepala aku masih blink blink. Tapi melihat longgokan di atas meja bisa buat aku rasa nak lari, pastu tepon berdering2 dok tanya macam2. Hello....saya belum buat apa2 ok, ikut Qlah...first come first served. Walaupun aku ni berkhidmat untuk rakyat, tapi tangan aku dua jer. Petang plak ada pengadu nak bawak ke tribunal case.....sejam melayan, abih masa aku kat situ. Walau bagaimanapun, hari ini akak cemerlang. Target sume tercapai...........


Mood kerja sudah kembali!!!

2 comments:

Ungku Nor said...

nak kurangkan migrain tu kena muntah belilah dulu baru okeh..

tapi awk pose..kalo sengaja muntah kang batal lak pose ek..

Kaktiny said...

migrain lagi?.. nak aku picitkan?.. hihihi.. petang ni aku pi umah hang hantaq nota k...