Saturday, October 11, 2008

Hari ini

Hari ini aku kuliah seharian,
penat otak dan badan.
Jadi mau rehat-rehat saja malam ni.
Esok ke library, ulangkaji.
Hari ini, sahabat aku bercerita
tentang betapa selama ini
dia sedang berbaik-baik
dan bermurah hati
dengan seorang talam dua muka,
yang tidak diketahui
rope2nya orang itulah
yang recently mencarca-marbakan hidupnya.
Kesian orang itu, bukan kesian kawan aku.
Sebab kawan aku tak buat jahat dengan orang itu,
jadi aku tak kesian dekat dia,
aku tahniahkan dia.
Aku kesian dengan si talam dua muka itu.
Kesian dengan perangai buruknya.
Mudah-mudahan Allah beri petunjuk pada dia.......
Hari ini, aku teringat seseorang.
Senyap sunyi saja, barangkali muhasabah diri.
Alhamdulillah.
Kita masih diberi peluang menghirup udara segar,
masih sihat walafiat dan dimurahkan rezeki.
Sedikit-sedikit tergugat perasaan itu ujian.....
semoga awak tabah.
Hari ini, aku tenang dan banyak bermonolog
berpesan pada diri.
Beban tugas bertambah lately.
Dan aku mahu lulus juga exam ini,
koman2 pun dapat B.
Oh bukan beban, sorry
ini tanggungjawablah!
Untuk adik aku sorang ini.
Everything should be ok kan?????
Untuk semua yang selalu di sisi aku
I love u all.
Dalam hati: Jangan berkira, jangan kedekut, jangan malas2, jangan mengungkit...buat semuanya dengan ikhlas. Yang penting bertabahlah! Kan hidup aku baik2 sahaja. Mungkin jauh lebih baik daripada orang lain. Jadi bersyukur selalu dan ingat padaNYA.

2 comments:

Enche' Adykasyah said...

We love you too Kak Long.. Keep on posting!

While your are thinking where to buy lemang for your open house, why noy try the 'Lomang Asli' nearby the DBKL stall.

Sodap jugak.. But I crave for lomang jagung.. Tak jumpa pulak kat Tasik Selatan ni..

Kaktiny said...

huhuhu... kesian...

huhuhuhu.. aku nak at least dapat B gak.. huhuhuhuhu...