Friday, April 24, 2009

Go Go

Esok ada final exam. Terus terang aku belum tengok atau prepare apa pun. Mungkin malam nantilah. Sepanjang hidup akulahkan, tak pernah aku tak ready untuk exam. Aku nak tengok macam mana hasilnya. Dan sepanjang empat semester pengajian kali ini, tak pernah aku buat assignment cincai-cincai. Semester inilah pertama kali. Itu pun tak lah cincai sangat....Cuma aku try jadi bersederhana sikit. Jadi aku nak tengok hasilnya. Bukan apa ini pengalaman aku dan sahabat aku Tiny bila kami membandingkan kerja keras kami dengan kerja lebih kurang atau kerja cincai orang-orang tertentu. Yang mana kami dapat A dan diorang pun dapat A. So? What do I expect? Aku pun penatlah nak melayan kerenah sendiri sebelum ni yang selalu mahu perfect saje! Dalam keadaan sekarang, di tempat kerja nak kena sesuaikan diri dengan pengarah baru yang laju semacam, kanda pulak sakit buat aku tak cukup tidur dan asyik EL, kertas projek, final exam dan kertas siasatan yang tak selesai2....maka aku putuskan, aku mahu buat yang terbaik tapi sederhana dan seimbang. Cukupla kanda sorang sakit. Kang aku plak sakit sapa pulak nak jaga. Aku tahu kanda agak panik. Sebab dia tak pernah sakit apatah lagi akibat accident tak dijangka begini. Apa pun aku bangga dengan diri aku. Dalam berjaga malam sampai ke pagi meneman kanda yang tak dapat tidur sebab sakit sana sakit sini, dapat juga aku menaip 20 muka surat tugasan terakhir aku! Alhamdulillah. Kata kanda aku isteri hebat, hehehe. Memang hebat melayan harimau yang sakit. Perlu kesabarannnnnnnn yang tinggiiiiiiiiii. Go Go Kak Long!

2 comments:

ladylikeme said...

gud luck for u n kak tiny..semoga berjaya

Mrs.MH said...

Selalu buat pahala utk suama, InsyaAllah Tuhan bayar 'cash'.. :) Janji niat murini & iklah keran ALLAH...