Friday, April 17, 2009

apa ada pada perancangan

Tiga hari di Melaka, sekembalinya petang semalam, lima minit lagi nak sampai ke rumah aku dikejutkan panggilan telefon dari kanda, he got an accident. Aku bergegas ke tempat kejadian, segera aku bawa kanda ke klinik, tetapi doktor menasihatkan supaya kami segera ke hospital. Aku cemas bukan main, sebab secara fizikal tak ada kecederaan apa-apa tapi tangan kiri kanda tak dapat digerakkan secara normal. Hasil x-ray mendapati tulang belikat kanda patah, tetapi tidak menjejaskan bahagian otot. Inilah kali pertama kanda masuk hospital dalam hidupnya!. He got hypertension, 1st sebab terkejut dengan kemalangan, 2nd sebab nak kena tahan kat wad. But as I knew kanda yang keras hati bertegas tak mahu stay kat hospital, akhirnya doktor lepaskan dia balik dengan syarat kena follow up. Lima minit aje tekanan darah turun semula....waduh...takut benar dia kena bermalam di wad. Jam 1 pagi aku memandu bawa kanda balik ke rumah. Semua anak-anak ada bersama kami at that time, give their support. Kanda diberi mc dua minggu, dan aku lega kerana aku ada di sisinya saat ini. Buat masa sekarang aku dah tak fikir apa lagi. Kerja ke, study ke, biarlah Allah yang menentukan. Apa pun I will manage my time as best as I can. Apa ada pada perancangankan?

2 comments:

ladylikeme said...

yang penting berada disisi tersayang semasa dia sangat memerlukan..kan..kan..kan...

Mrs.MH said...

Alhamdulilah kanda u xde apa2 yg serius.. Just dont stop gv him yr endless support.. Sabar ya! :)

MH