Tuesday, April 28, 2009

Balai Polis

Pagi tadi selepas membuat lawatan pemeriksaan dan menyita dokumen, aku dan rakan segera ke balai polis berdekatan untuk buat covering report. Masa kat parking kereta balai polis Setapak, iaitu selepas selesai buat report, seseorang melintas di hadapan kereta aku. Ya Allah! Abang K! Kali terakhir aku jumpa dia ialah pada tahun 1996. Maknanya dah lebih 12 tahun! Sikit pun dia tak berubah (maklumlah lelaki). Aku yang banyak berubah! Dulu aku 19 tahun, kecik comel. Sekarang ni hm! Confirm dia tak perasan aku. Agaknya masa aku kat dalam balai pun dia ada tapi tak perasan aku. Agaknya. Tak apalah. Mulanya aku rasa macam nak tegur dia, tapi rasa malas pulak nak turunkan cermin kereta, jadi aku pulang terus ke pejabat. Tapi sebelum tu sempat jugak aku suruh rakan aku ushar berapa paku kat bahu dia, hehehe sabar ajelah. Sepanjang jalan aku berkongsi cerita dengan rakan tentang abang K. Hm....cerita aku pada rakan, aku ni dulu lari2 dan mengelak dari abang K yang terkejar-kejarkan aku, konon tak kelas la aku couple dengan dia, umur dia 15 tahun tua dari aku. Duda anak tiga pulak tu. Tapi sudahnya aku kawin dengan duda jugakkan? Dapat anak pasang siap jugak kan? See??? What goes around comes around! Apa pun, dari riak wajahnya, aku percaya dia kini pasti telah menemukan kebahagiaannya. Seperti kata-kata aku semasa menolak dia secara lembut dulu.

1 comment:

Sha said...

Salam :}

Seronok jumpa "teman" yang tak disangka. Apapun dah tertulis yang kita buka jodoh dia. Abg skg apa kurangnya, hebat gak. Amin.