Monday, March 16, 2009

Yang tergendala

Jumaat lepas aku dan kanda ambil mak kat kampung bawa ke rumah kami. Kata adik ipar aku mak nak beurut, sebab badan dia sakit2. Tiga hari berturut-turut akulah yang mengambil dan menghantar makcik tukang urut tu, sebab kanda sibuk dengan program international dia. Alangkah baiknya kalau my sis in-law boleh drive, rasanya banyak urusan akan jadi lebih mudah, tapi tak apalah.....bukan semua orang menguasai semua perkara, tak kira berapa bagus pun kita, ye tak??? Plan aku minggu ni nak berkampung di library tergendala, tugasan yang sepatutnya dah masuk new topic pun tak dapat disiapkan. Bagi aku, (yang hanya seorang menantu) melayan mak itu keutamaan, aku cubalah buat yang terbaik, semampu aku. Bila hal macam ni berlaku aku sentiasa ingatkan diri aku bahawa mak mertua dan mak aku sendiri adalah sama. What if mak aku sendiri yang uzur dan tak sihat? Tentu aku akan lakukan hal yang sama. Aku pun bekerja, malah belajar lagi. Hm.....entahlah, betullah kata orang, seorang ibu mampu menjaga anak-anak yang ramai. Tapi anak-anak yang ramai belum tentu mampu jaga mak seorang. Apapun aku happy dengan setiap moment kehidupan yang sedang aku lalui. Syarat utama ialah IKHLAS. Dan berita baik terbaru yang aku terima kursus selama sebulan yang sepatutnya bermula akhir Mac ini telah ditundakan ke penghujung April. Alhamdulillah. Aku juga nak ucapkan thanks a lot to tiny, at least tugasan berkumpulan meringankan sedikit bebanan aku ketika ini. Aku tengah buat term paper yang pertama...

1 comment:

Mrs.MH said...

xpe kak long.. dapat tambah pahala..