Tuesday, March 17, 2009

Compliment

Dulu kanda selalu kata kat aku ayat ni "they are my tools. I perlu gunakan diorang untuk capai objektif I". Jadi kalau bos kita selalu suruh kita buat itu dan ini walaupun itu bukan kerja hakiki kita, adakah bermakna kita ni tools??? (rosak pemikiran aku dek falsafah kanda hehehe). Semalam petang aku terima panggilan dari HQ, someone introduced herself as Julia. Aku telah diminta hadir satu perbincangan (atas arahan Ketua Sektor). Aku cakap aku tak boleh pegi sebab kena dapat pelepasan bos aku dulu, so that lady quote ayat bos dia, bos kat sana adalah bos kepada bos aku, jadi aku mesti kena pergi! Pagi ni baru aku tau that Julia is Dr. Julia actually. So apa aku kena buat tiba2 jer dipanggil ke sana? Aku pergi tadi dgn blink2 idea. Hm rupa2nya...aku dan Dr. Julia ni diminta oleh bos kepada bos aku tu untuk contribute dalam satu paper, yang dia nak present Saturday ni kat satu konvensyen. Why me???. Jawab that lady boss...I dah test kerja u sebelum ni. (Wow....what a compliment! ) Again, I think I'm a tools. Beside that tentulah aku ada bakat yang nak diguna. Patutkah aku rasa terbeban atau rasa bersyukur? Dan aku putuskan, aku kena guna peluang ni sebaik mungkin dan bersyukur. Buatlah pelan2 kak long, kalau tak cukup masa kau tak payahlah tidur semalam dua ni. Buat dengan IKHLAS ye......

1 comment:

lupekanje said...

ye kaklong...dah orang menaruh kpecayaan kat kita tu...apalagi...
buatlah yang terbaik.
I also think that u r their best tool..heheh.
chai yok kak long... I wish u all the best jugak...moga segalanya mendatangkan kebaikan, moga segalanya berjalan lancar dan berjaya gitu.