Tuesday, March 31, 2009

no title

Entah kenapa tiap kali aku resah gelisah atau tensi, aku akan bayangkan tubuh aku yang telah berkafan dan sedang dimasukkan keliang lahad. Dan aku tersenyum kembali. Hilang resah gelisah, malah rasa tak berbaloi untuk tensi dengan kehidupan yang hanya pinjaman ini. Bukan aku senyum sebab dah bersedia untuk mati ya! Kata Dr Fadzilah Kamsah. Programkan minda anda setiap malam, supaya esok pagi kita bangun dengan penuh bersemangat dan dapat buat yang terbaik. Semangat aku ialah untuk buat yang terbaik untuk hari ini, dan esok insyaallah. Sebab esok mungkin aku akan masuk ke dalam liang lahat. Siapa tahu?
Bercuti dua hari dengan semangat berkobar-kobar mahu siapkan assignment, tapi menstruation ini buat aku sakit kepala dan rasa loya. Jam dua pagi, idea mencurah-curah, tapi fizikal aku sudah tidak berdaya. Makanya aku putuskan kesiankanlah tubuh badan......kesian dia, pergilah bawak dia rehat-rehat, makanya aku pun terima pelawaan adik aku , hahaha...asalkan aku duduk sebelah dan dia memandu, kira ok la tu. Lama sungguh tak jejak kaki ke Alamanda, ala-ala nak sesat kat dalam tu, sabar sahajalah. Itu lebih baik daripada mengenang apa yang aku rancang tak menjadi, tatkala semua sudah update, halangan mengedar soal selidik pula. Bahagian HR terlalu sibuk sampai permohonan aku terabai. Hm bukan salah mereka, Majlis Anugerah Khidmat Cemerlang, dan rumours restructuring menteri kabinet (mungkin) buat majlis ini dilaksanakan dengann terkejar-kejar. Aku fahammmm sangat, sebab aku dulu kepala event! Time orang sedang bz dengan event besar janganlah kau kacau....silap2 kena herdik. Nasib aku tak kena herdik! hehehe sebab directornya itu baik ya amat (itu orang cerita pada aku). Tapi mungkin betul sebab aku sudah jumpa dia. Tak apalah..........ini faktor luaran dan luar kawal. See??? Kau sudah buat yang terbaik tapi ada lagi faktor-faktor luar kawal yang Tuhan hantar sebagai ujian. Sebab itu apa yang kita rancang dan laksana tidak jadi seperti yang kita mahu! Wallahualambisawab....

2 comments:

Unknown said...

mengingati mati... boleh menenangkan jiwa... dan menghargai apa yg kita nikmati sekarang ini

suara said...

Salam kak long...
Sekejap saja masa berlalu, kan? Terasa baru semalam melalui usia remaja (ceh... perasan la pulak). Hari ini kita menghitung hari untuk di seru kembali (padaNya).

Sesungguhnya mengingati mati itu mengubati hati. Moga langkah yang kita atur lebih mudah perjalanannya... dunia dan akhirat. InsyaAllah.